Λιγότερα θα πληρώσουν ιδιοκτήτες ΙΧ μετά το 2005 και άνω των 2000 κυβικών – Εγκαταλείπεται το κριτήριο της εμπορικής αξίας του οχήματος

Σε περιορισμένες μόνον αλλαγές και «μερεμέτια» θα καταλήξουν τελικά οι εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών για «δικαιότερα» τέλη κυκλοφορίας τα οποία θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι και αφορούν το έτος 2018.

Παρότι οι συζητήσεις ξεκίνησαν… από πέρυσι όταν εκδόθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, ο καιρός πέρασε και δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια εξέτασης δραστικών αλλαγών. Όπως παραδέχονται στο υπουργείο Οικονομικών «έχουμε ήδη αργήσει, έπρεπε ήδη να έχουν βγει» αφού στόχος είναι τα νέα τέλη να εκδοθούν μέσα Οκτώβρη για να πληρωθούν στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου.

Στα στενά πλέον περιθώρια που της απομένουν, η κυβέρνηση εξετάζει δύο βασικά σενάρια, που όμως ακόμα και τώρα δεν έχει διασφαλιστεί ότι αποδίδουν τα τουλάχιστον 1,1 δισ. που εισπράχθηκαν πέρυσι. Αν δεν πειστούν οι θεσμοί ότι μετά τις αλλαγές δεν θα μειωθούν τα κρατικά έσοδα, τα όποια σχέδια ετοιμάσει το υπουργείο Οικονομικών θα απορριφθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, η τελική λύση ανάγκης θα αφορά μικροαλλαγές μόνον, που θα προκαλέσουν μικρές επιβαρύνσεις για εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους Ι.Χ. οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν με αντίστοιχες ελαφρύνσεις για αντίστοιχο αριθμό κατόχων Ι.Χ.

Εκπτώσεις των τελών κυκλοφορίας αναμένονται κυρίως για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών που κυκλοφόρησαν έως το 2005, προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες οι ιδιοκτήτες τους, καταβάλλοντας και τα ανάλογα τέλη. Το «μάρμαρο» από τις αλλαγές αυτές θα πληρώσουν οχήματα νεότερης ηλικίας και χαμηλότερου κυβισμού, ενώ ένα μέρος της απώλειας εσόδων εκτιμάται ότι θα καλυφθεί από άρσεις ακινησίας ΙΧ που σήμερα δεν πληρώνουν τέλη.

Διαβάστε περισσότερα εδώ
Πηγή: protothema.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here