Εθισμένοι στις προσφορές είναι οι Έλληνες καταναλωτές, με 6 στους 10 εξ αυτών να ζητούν περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Άλλωστε το πόσες προσφορές έχει μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι ένα από τα βασικά κριτήρια για να την επιλέξουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως υποστηρίζει ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 καταναλωτών απ’ όλη την Ελλάδα.

Με βάση την έρευνα 9 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 91%) εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.

Με τη μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου να αγγίζει το 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και την αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες.

Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Η πρόθεση για αγορά προϊόντων σε προσφορά αποτυπώνεται και στο ταμείο. Το 80% των ερωτώμενων αγόρασε πέρυσι περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2016, ενώ το 74% του κοινού δήλωσε πως κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, ενώ το 81% των καταναλωτών δήλωσε ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.
Εθισμένοι στις προσφορές οι Έλληνες καταναλωτές

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος όπως φαίνεται στο σχήμα 2.
ielkab

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των “έξυπνων” αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις (σχήμα 3).

ielkac

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Πηγή: capital.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here