Κρυολόγημα: Πώς θα αποφύγεις τις αντιβιώσεις

Η φύση προσφέρει απλόχερα τρόπους για να αντιμετωπίσουμε τους διάχυτους ιούς χωρίς να επιβαρυνθούμε με χημικά σκευάσματα

Έχετε αρχίσει να αισθάνεστε ότι κάτι δεν πάει καλά με τον λαιμό σας; Νιώθετε ένα «γαργαλητό» να σας ενοχλεί και υποψιάζεστε ότι τις επόμενες ημέρες ίσως να μην μπορέσετε να σηκωθείτε από το κρεβάτι; Ταυτόχρονα, κάθε μέρα στο γραφείο διεξάγεται χορωδία σε όλους τους τόνους βήχα, από τους συναδέλφους; Λογικό. Ο Νοέμβρης είναι η εποχή κατά την οποία κάθε τύπος γρίπης βρίσκεται σε έξαρση και εξελίσσεται μέχρι την Άνοιξη.

Φάρμακα και αντιβιοτικά είναι καλό να τα αποφεύγετε, καθώς όχι μόνο δεν μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τα συμπτώματα, αλλά μπορεί να επιδεινώσουν το πρόβλημα των ανθεκτικών στα αντιβιοτικά βακτηρίων. Από την άλλη, όσοι καταφεύγουν σε συνδυασμό φαρμάκων για το κρυολόγημα με αποσυμφορητικά, αντισταμινικά και αποχρεμπτικά, είναι αρκετά πιθανό να εμφανίσουν παρενέργειες, όπως υπνηλία και καρδιακή αρρυθμία.

Διώξτε τον βήχα… «φυσικά»

Η «θωράκιση» του ανοσοποιητικού για την αντιμετώπιση των διάχυτων ιών μπορεί να γίνει με «όπλα» της φύσης, χωρίς να επιβαρύνετε με χημικά σκευάσματα τον οργανισμό.

1 . Πίνετε υγρά

Νερό, χυμοί, σούπες και ζωμός, όλα βοηθούν στην ανακούφιση από την συμφόρηση και προφυλάσσουν από την αφυδάτωση.  Αποφύγετε το αλκοόλ, τον καφέ και τα αναψυκτικά, καθώς ενισχύουν την αφυδάτωση.  Επίσης μπορείτε να καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά.

2. Ξεκούραση

Μην πηγαίνετε στο χώρο εργασίας σας, ενώ δεν αισθάνεστε καθόλου καλά.  Θα χειροτερέψει η κατάστασή σας και ταυτόχρονα θα «κολλήσετε» τους πάντες την ίδια στιγμή. Αν νιώσετε ότι πρέπει να μείνετε μία ημέρα κάτω από τα σκεπάσματα, κάντε το.

3. Καταπραΰνετε το λαιμό σας

Ανακουφιστείτε και προστατέψτε τον λαιμό σας με αναβράζουσες βιταμίνες που ελευθερώνουν ένα κοκτέιλ φρούτων στο ποτήρι σας. Τι θα λέγατε για ένα ποτήρι Βιταμίνη C ενισχυμένη με κουρκουμά με εξωτική γεύση Μαρακούγια; Ο κουρκουμάς είναι γνωστός για τις  αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές του δράσεις. Η βιταμίνη C με κουρκουμά συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες, αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου και βοηθά στη μείωση της κούρασης.

4.. Απελευθερώστε τη ρινική συμφόρηση

Είναι το πιο δυσάρεστο κομμάτι του κρυολογήματος. Θα μπείτε στον «πειρασμό» να φυσήξετε τη μύτη σας προς απελευθέρωση από τη βλέννα, ωστόσο οι ειδικοί συμβουλεύουν διαφορετικά. Το δυνατό φύσημα της μύτης μπορεί να ερεθίσει περισσότερο τη μεμβράνη του βλεννογόνου και η μύτη να παραμείνει βουλωμένη για περισσότερο διάστημα. Οι γιατροί συστήνουν τη χρήση ενός αποσυμφορητικού σπρέι πριν από το φύσημα ούτως ώστε να μαλακώσει η μεμβράνη του βλεννογόνου και το «ξεβούλωμα» να γίνει πιο εύκολα.

Πηγή: www.protothema.gr