Μια εξαιρετική ταξιδιωτική εμπειρία βιώσαμε 45 μαθητές και 5 καθηγητές του Γενικού Λυκείου Νέας Κυδωνίας τις τελευταίες μέρες του Απρίλη στη Β.Δ. Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Φλώρινα, τις Πρέσπες και την Καστοριά.

Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των περιβαλλοντικών προγραμμάτων «Μονοπάτια του βουνού και διαδρομές του νερού» με υπεύθυνες καθηγήτριες τις Περάκη Κ., Αρχοντάκη Α., Στυλιανάκη Γ. και «Geocaching» με υπεύθυνους τους Δαρμαράκη Μ., Γκιούλου Γ., και Παπαδάκη Μ.

Μετά από ολιγόωρη στάση στην παραλία του Βόλου και την καταπράσινη Ελασσόνα, μας υποδέχεται η Φλώρινα. Η πόλη με τη διακριτική γοητεία των σπιτιών του μεσοπολέμου, εκλεκτικιστικού ρυθμού γύρω από τον ποταμό Σακουλέβα, τις ζωντανές πλατείες, και τις πλαγιές με τα δάση και τα αηδόνια, συνθέτει στην κυριολεξία σκηνικό ταινιών του Αγγελόπουλου.

Η επίσκεψη στον υγροβιότοπο των Πρεσπών ήταν συγκλονιστική εμπειρία. Από το λόφο Κρίνα, παρατηρητήριο πουλιών, με την καθοδήγηση των υπεύθυνων του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φλώρινας εντοπίσαμε αργυροπελεκάνους, σκουφοβουτηχτάρια, τσικνιάδες και άλλα πουλιά, τους πρωταγωνιστές της λίμνης.

Στον Άγιο Αχίλλειο, ένα καταπράσινο νησάκι, στο κέντρο της μικρής Πρέσπας, προσβάσιμο μέσω μιας πλωτής πεζογέφυρας 650 μέτρων, μας γοητεύουν τα απομεινάρια μιας βυζαντινής εκκλησίας, της Βασιλικής του Αγίου Αχιλλείου, που μέσα από τις τρεις καμάρες του Ιερού, ξεπροβάλλουν η λίμνη με τα καλάμια της και τα απέραντα ψηλά βουνά. Περισσότερες γωνιές της πανέμορφης φύσης του μικρού νησιού της λίμνης, μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε με τη δράση του “Geocaching”, μιας ομαδικής δραστηριότητας που εκτελείται σε εξωτερικούς χώρους με συσκευές πλοήγησης και προσανατολισμού, όπου οι συμμετέχοντες μπορούν να αναζητήσουν κρύπτες ή να δημιουργήσουν νέες.

Την ίδια μέρα οι μαγικές εικόνες συνεχίζουν να ξεδιπλώνονται μπροστά μας, καθώς αντικρίζουμε τη Καστοριά, αμφιθεατρικά κτισμένη γύρω από τη λίμνη Ορεστιάδα. Οι κεραμιδένιες στέγες, τα πετρόκτιστα αρχοντικά με τις ξυλοδεσιές και τα σαχνισνιά του 18ου αιώνα, στις παλιές συνοικίες, το Ντολτσό και το Αποζάρι, η αντανάκλαση του στην λίμνη με τα πουλιά και τις βάρκες, δικαιολογούν το χαρακτηρισμό της Καστοριάς ως μιας από τις ωραιότερες πόλεις της Ελλάδας.

Η περιήγησή μας συνεχίζεται στο ορεινό χωριό Νυμφαίο, σε υψόμετρο 1350 μ., στις πλαγιές του όρου Βίτσι. Σ’ ένα πανέμορφο τοπίο με πυκνά δάση απλώνεται ένας παραδοσιακός οικισμός υποδειγματικά αναστηλωμένος. Ανάμεσα στα αρχοντικά του Νυμφαίου ξεχωρίζει το ιστορικό κτίριο της Νικείου Σχολής, με τον επιβλητικό πύργο ρολόι, που φιλοξενεί το κέντρο ενημέρωσης του «Αρκτούρου» της γνωστής Ελληνικής, μη κυβερνητικής οργάνωσης, για την προστασία της άγριας χλωρίδας και πανίδας. Σ’ αυτό το κέντρο ενημερωθήκαμε από τους υπεύθυνους με διαδραστικά μέσα για την εξέλιξη της καφέ αρκούδας, τη βιολογία, την οικολογία, και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει σαν είδος. Στο καταφύγιο της αρκούδας, ζουν πρώην αιχμάλωτα ζώα σε μια ειδικά περιφραγμένη έκταση 50 στρεμμάτων, με συνθήκες φυσικής διαβίωσης. Πληροφορηθήκαμε, ότι στο καταφύγιο αυτό και αντίστοιχα στο καταφύγιο του λύκου στις Αγραπιδιές της Φλώρινας, τα ζώα που φιλοξενούνται, κατέχονταν παράνομα από ανθρώπους, αφού αποσπάστηκαν μικρά με βίαιο τρόπο από τις μητέρες τους και δεν μπορούν να επιστρέψουν στο φυσικό περιβάλλον, γιατί δεν έχουν εκπαιδευτεί να ζήσουν μόνα τους σ’ αυτό.

Η περιβαλλοντική μας περιήγηση, μάς οδήγησε και στον Νομό Πέλλας και συγκεκριμένα στα Λουτρά Πόζαρ (Πόζαρ σημαίνει κάτω από την φωτιά) μια περιοχή απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς μέσα σε δάσος με μικρούς καταρράκτες και θερμές πηγές ιδανικές για λουτροθεραπεία.

Στην διαδρομή της επιστροφής, ένα σύντομο πέρασμα από τα Μετέωρα κερδίζει τις εντυπώσεις μας για το μεγαλείο της ελληνικής φύσης, ενώ τα Τρίκαλα μας προκαλούν αίσθηση με τον εκτεταμένο ποδηλατοδρόμο, το σεβασμό στους πεζούς με την παραχώρηση προτεραιότητας από τους οδηγούς αυτοκινήτων, πέρα από τη φυσική ομορφιά της πόλης γύρω από το ποτάμι.

Αξέχαστες αναμνήσεις από την υπέροχη περιβαλλοντική εκδρομή θα μας συνοδεύουν. Ευχαριστούμε γι αυτό θερμά τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία τους, τον κ. Πισσαδάκη Γιώργο που ανέλαβε την ασφαλή μετακίνησή μας, καθώς και τον διευθυντή του σχολείου κ. Παπαδάκη Μανώλη για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που εκδήλωσε για την πραγματοποίησή της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here