Τέλη κυκλοφορίας 2018: Πιο φθηνά στα παλιά, πιο ακριβά στα καινούργια

Οι στόχοι των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας. Τι ισχύει για τα ΙΧ παλαιότητας μέχρι και 10 ετών αλλά και για τα νεώτερα.

Σενάρια επί σεναρίων για τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2018 καταστρώνουν στο υπουργείο Οικονομικών, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο αν δεν λάβει το «πράσινο φως» των θεσμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που εξετάζονται αφορούν κυρίως στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή την 1η Ιανουαρίου 2008, στα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Συγκεκριμένα, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού, έτσι ώστε τα τέλη να αυξάνονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών αντί περίπου 200 κυβικών που είναι σήμερα. Ακόμη, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 31η Δεκεμβρίου 2008 ή την 31η Δεκεμβρίου 2007, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να διατηρήσει το σύστημα που ισχύει σήμερα. Δηλαδή να υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό τους, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, ένα από τα σενάρια προβλέπει ακόμη και τη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ώστε να μπει φρένο στο φαινόμενο που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις εφορίες με τη μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.

Το υπουργείο θεωρεί πως μια μείωση των τελών κυκλοφορίας είναι πιθανόν να πείσει τους φορολογουμένους να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους, να πληρώσουν τα τέλη και να τα κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους. Σημειώνεται ότι σήμερα οι κάτοχοι οχημάτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως και πάνω από 4.001 κ.εκ. πληρώνουν από 615 έως και 1.380 ευρώ, ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος.

Η αγορά του αυτοκίνητου τηρεί προς το παρόν στάση αναμονής και περιμένει να δει τις διορθώσεις που ετοιμάζονται στα τέλη κυκλοφορίας. Το μόνον σίγουρο είναι πως οι όποιες παρεμβάσεις θα πρέπει να οδηγούν σε ετήσιο εισπρακτικό στόχο 1,1 δισ. ευρώ, διαφορετικά οι δανειστές θα απορρίψουν άμεσα τις αλλαγές.

Πηγή: cnn.gr