Αν και έχουμε αναφερθεί ξανά στη συγκεκριμένη διασταύρωση, σε αυτό εδώ το άρθρο έχει περάσει πολύς καιρός από τότε.

Πρόκειται για τη διασταύρωση που σχηματίζεται απο τις οδούς Κωπηλατών,Μικράς Ασίας, Ορεστείων και την λεωφόρο Γουναράδων. Την ξέρουμε όμως όλοι σαν “Διασταύρωση στα λύκεια” ή “Διασταύρωση στο κλειστό”.

Σήμερα η διασταύρωση αυτή έχει “καλλωπιστεί”, αλλά δεν έχει σταματήσει να είναι επικίνδυνη. Τα ευχάριστα νέα είναι πως έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη δημιουργία κόμβου εκεί. Όμως και πάλι η διαδρομή από τα ψαράδικα μέχρι τα λύκεια παραμένει μία από τις ΜΗ ασφαλείς διαδρομές της Καστοριάς. Για να θεωρηθεί εκεί ένα έργο ολοκληρωμένο θα πρέπει να λάβει περισσότερα πράγματα υπόψη του από την δημιουργία του κόμβου. Πιστεύω ότι ένα είδος νησίδας ή έστω διαχωριστικού στο μέσο του δρόμου θα ανάγκαζε τους οδηγούς να μην προσπερνούν και να μην “πετάγονται” παρκαρισμένα αυτοκίνητα από τα πλατάνια δίπλα στη λίμνη.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ιδωθεί και η μελέτη για την αναμόρφωση όλης αυτής της παραλίμνιας διαδρομής, όπου θα πρέπει να συνδυάζει την ασφάλεια, την πρακτικότητα και την αισθητική του έργου. Έχω την αίσθηση μερικές φορές ότι οι αρχιτέκτονες και οι μηχανικοί που αναλαμβάνουν τις μελέτες, ότι δίνουν περισσότερο έμφαση στην αισθητική, υποβαθμίζοντας τους άλλους δυο παράγοντες.

Έτσι πιστεύω ότι χρειάζονται parking κάτω από τα πλατάνια, αλλά ένα parking ασφαλές που να “χάνεται” αισθητικά μέσα στο πράσινο. Επίσης ένα έργο που θα αφήνει στα ίδια τα πλατάνια “χώρο” στο έδαφος να αναπνέουν, μιας και ο δρόμς έχει φτάσει στις ρίζες τους.
Ένα parking που δεν θα ενοχλεί τα ποδήλατα και τους πεζούς.
Άλλα το πρώτο που πρέπει να λυθεί είναι σίγουρα η τρομακτικά επικίνδυνη διασταύρωση.

Τραβήξαμε Video τρείς διαδοχικές ημέρες, σε ώρες σχετικά ήπιας κίνησης, σε ώρα αιχμής με ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα, και την ημέρα που γίνεται η λαϊκή αγορά και έχει αυξημένη κίνηση.
Άσχετα με τη πυκνότητα της κίνησης, στα 20 λεπτά ημερήσιου δείγματος βίντεο, υπήρξαν στιγμές που το ατύχημα αποφεύχθηκε από τύχη, παρά το ότι οι περισσότεροι οδηγοί φαίνονται πολύ προσεκτικοί στη διέλευση της διασταύρωσης. Φαίνεται όμως ότι υπάρχουν και διάφοροι οδηγοί που αγνοούν τον κίνδυνο. Αυτοί βλέποντας το βίντεο που τραβήξαμε ίσως ταρακουνηθούν λίγο.

Ελάχιστοι ποδηλάτες χρησιμοποιούν την αρκετά βολική διάβαση του καινούριου δρόμου, αλλά δεν βοηθάει είναι η αλήθεια και η απέναντι πλευρά του δρόμου, όπου βρίσκεται ο κάδος, ώστε να χρησιμοποιηθεί . Επίσης ο καινούριος δρόμος δεν προσέφερε τίποτα απολύτως σε άτομα με κινητικές δυσκολίες. Μάλιστα έχω παρατηρήσει ένα άτομο με τέτοιες δυσκολίες που κάνει συχνά με καροτσάκι την συγκεκριμένη διαδρομή και αλήθεια θα θελα να ξέρω τι σκέφτεται όταν περνάει απο εκείνο το σημείο. Οι περισσότερες μαμάδες με καροτσάκια και οι ποδηλάτες μάλλον μπορούν να καταλάβουν σε ένα βαθμό τις δυσκολίες, τόσο διέλευσης του δρόμου, όσο και της άσχημης πρακτικότητας. Έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσετε ότι ελάχιστοι πεζοί χρησιμοποιούν την διάβαση στο καινούριο δρόμο της διασταύρωσης. Μάλλον δεν είναι λειτουργική η θέση της!
Περισσότερα στο ίδιο το βίντεο που ακολουθεί, το οποίο εμπιστευτείτε μας, θα δείτε πολύ ευχάριστα

Οι Παρατηρήσεις των ΕΝ.ΔΗΜΟ. για τον κόμβο στα Λύκεια

Οι Ενεργοί Δημότες Καστοριάς έχουμε προτείνει την δημιουργία κόμβου στην περιοχή της χλόης στην συμβολή της Λεωφόρου Γουναράδων με την οδό Κωπηλατών και τον δρόμο που κατεβαίνει από την Καλλιθέα. Μάλιστα έχουμε ασχοληθεί με το θέμα τόσο προεκλογικά (δείτε εδώ), όσο και σχετικά πρόσφατα για να αναδείξουμε κάπως τους κινδύνους αυτής της διασταύρωσης (δείτε εδώ).

Αρχικά ενθουσιαστήκαμε με την απόφαση να υλοποιηθεί επιτέλους αυτή  η πρόταση , αλλά βλέποντας το σχέδιο ανακαλύψαμε ότι ουσιαστικά δεν πρόκειται για κυκλικό κόμβο, αλλά για μια ανακατασκευή της διασταύρωσης.
(η πρόταση έχει τεθεί απο τον δήμο Καστοριάς σε ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση. Πιέστε εδώ να την δείτε)

Η ανάπλαση αυτή βέβαια έρχεται να δώσει σημαντικές λύσεις στην υπάρχουσα κατάσταση, αφού αφαιρείται ένα μεγάλο κομμάτι βράχου, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η ορατότητα των οδηγών που κατεβαίνουν από τον δρόμο της Καλλιθέας, καθώς επίσης κλείνει και η πρώτη είσοδος στο parking του γηπέδου, που τώρα δημιουργεί ασάφειες στην κυκλοφορία.
Από την άλλη πλευρά όμως διατηρεί την δυνατότητα στους οδηγούς να αναπτύσσουν σχετικά μεγάλες ταχύτητες επί της λεωφόρου Γουναράδων και διατηρεί τον αρκετά μεγάλο χρόνο αναμονής στην διασταύρωση.

Όμως μας φάνηκε περίεργο το γιατί δεν δημιουργήθηκε κυκλικός κόμβος αφού ήταν σχεδόν   “έτοιμος” με θεωρητικά απλές παρεμβάσεις.  Η αιτία βρίσκεται στην γραμμή του ρυμοτομικού σχεδίου της Καστοριάς  που δεν επιτρέπει κατασκευές πλησίον της λίμνης (ασχέτως εάν πριν εκεί υπήρχαν κατασκευές).


Η διασταύρωση όπως σχεδιάστηκε να ανακατασκευαστεί.
Οι πράσινες καμπύλες αντιπροσωπεύουν τη ρυμοτομική περιοριστική γραμμή.



 Με βάση λοιπόν την υπάρχουσα κατάσταση όπως διαμορφώνεται από τους περιορισμούς αυτούς εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθούν τα εξής προβλήματα στα οποία θα προτείνουμε και κάποιες λύσεις σε μελλοντικό σχεδιασμό:


1.) Οι οδηγοί που σήμερα στρίβουν στη πρώτη είσοδο του parking του γηπέδου είναι συνήθως κάτοικοι της περιοχής οι οποίοι “κόβουν δρόμο” για να αποφύγουν τα μικρομποτιλιαρίσματα που δημιουργούνται κυρίως στην διασταύρωση του carrefour ή την χρησιμοποιούν ως έξοδο προς Καλλιθέα για να αποφύγουν την αναμονή και πάλι στη διασταύρωση του carrefour. Εκτιμούμε ότι με το κλείσιμο της μιας εισόδου  του parking θα φορτιστεί ακόμα περισσότερο η διασταύρωση αυτή, τόσο σε αναμονές όσο και στον αριθμό των αυτοκινήτων που θα την χρησιμοποιούν. Ειδικά τις ημέρες που θα διεξάγεται κάποιος αγώνας στο Αθλητικό Κέντρο ή το στάδιο της Καστοριάς.
Αυτό που προτείνουμε είναι να ανοίξει μια αρκετά διαπλατυσμένη είσοδος προς το  parking κοντά στο carrefour  τέτοια ώστε να πλαταίνει αρκετά ο δρόμος που να χωρούν δύο αυτοκίνητα στο ρεύμα προς Φλώρινα και να μπορεί να μπει ένα λεωφορείο μέσα στο parking και να κάνει αναστροφή.
Αυτό θα έλυνε το μόνιμο πρόβλημα με τα λεωφορεία που δημιουργείται  τις πρωινές και τις μεσημεριανές ώρες όταν οι μαθητές προσέρχονται και σχολούν αντίστοιχα από τα σχολεία.


Αν και παλιά  η εικόνα του google earth
μας δίνει μια εικόνα της περιοχής






Οι αλλαγές που προτείνουμε στη περίπτωση που αρχίσουν
να δημιουργούνται προβλήματα με τη διασταύρωση του carrefour.



2.) Παρατηρήσαμε ότι η πρόσβαση σε άτομα με κινητικά προβλήματα παραμένει προβληματική. Εύκολα το αντιλαμβάνεται κάποιος που κινείται εκεί με ποδήλατο και υπάρχει ένα τουλάχιστο άτομο με κινητικά προβλήματα που συστηματικά χρειάζεται να κινείται στη περιοχή. Πιστεύουμε ότι αν τα  πεζοδρόμια έχουν μπάρες με κλίσεις, που οδηγούν τα άτομα με κινητικά προβλήματα (χρήση αμαξιδίου), εκτός της λεωφόρου γουναράδων, (και με ειδική οριζόντια σήμανση), ώστε να τα κατευθύνει στην καινούρια οδό Κωπηλατών που προσφέρει σαφώς καλύτερη πρόσβαση, θα έχουμε ένα αρκετά καλό αποτέλεσμα και θα βελτιώσουμε την ασφάλεια.
Επίσης στις μπάρες, οι οποίες έχουν καλή κλίση γενικά, υπάρχει στη βάση τους μια μικρή ανύψωση. Ένα μικρό “σκαλοπατάκι” το οποίο όμως δημιουργεί προβλήματα στη κίνηση των αναπηρικών αμαξιδίων. Αυτό το “σκαλοπατάκι” νομίζουμε ότι δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται.

Για τους ΕΝ.ΔΗΜΟ.
Καρανικολόπουλος Σάκης

ΠΗΓΗ: dimotiki-kinisi.blogspot.com

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Έκτακτο: Σοβαρό τροχαίο με τρία αυτοκίνητα στα λύκεια στη Χλόη – Φωτογραφίες

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here