Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας, που προκηρύχτηκε την περασμένη εβδομάδα από το ΤΑΙΠΕΔ, περιέχει λογικούς ακροβατισμούς σε σχέση με τα έσοδα που θα έχει ο οδικός άξονας και την εγκατάσταση των σταθμών διοδίων.

Με μια διεθνή πρωτοτυπία προωθείται ο διαγωνισμός του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, «για χρονική περίοδο έως σαράντα έτη κατ’ ανώτατο όριο». Οι Έλληνες φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή συμβατικών (μετωπικών και πλευρικών) σταθμών διοδίων οι οποίοι μπορεί να μην λειτουργήσουν ποτέ.

Η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ δήλωνε πως δεν θα προχωρούσε αρκετές ιδιωτικοποιήσεις, ανάμεσά τους και αυτή της Εγνατίας. Οι υποσχέσεις διαψεύστηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα. Η ιδιωτικοποίηση θα αυξήσει σημαντικά το κόστος διέλευσής της Εγνατίας, λόγω και του πολλαπλασιασμού των σταθμών διοδίων από 8 που ήταν σε 38, με στόχο την προσέλκυση επενδυτών. Μάλιστα οι πολίτες θα πληρώσουν το κόστος κατασκευής των 38 σταθμών, τη στιγμή που μπορεί να μην λειτουργήσουν ποτέ, καθώς ο υπουργός Υποδομών λέει ότι θα τους αντικαταστήσει με δορυφορικό σύστημα συλλογής διοδίων.

Αιτία, η σχετική απαίτηση των δανειστών –οι οποίοι από τον καιρό του πρώτου μνημονίου και τη μεταβίβαση κρατικών περιουσιακών στοιχείων στο ΤΑΙΠΕΔ, επιβλέπουν τα χρονοδιαγράμματα και τους τρόπους ιδιωτικοποίησης της κρατικής περιουσίας. Επειδή λοιπόν δεν πήραν στα σοβαρά τις εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με τις οποίες από το τέλος του επόμενου έτους θα λειτουργεί δορυφορικό σύστημα αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, επέβαλαν στο δημόσιο να κατασκευάσει, για καλό και για κακό, συμβατικούς σταθμούς!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ: insidestory.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here