Παράλληλη στήριξη μαθητών και μαθητριών με ιδιάιτερες εκπαιδευτικές ανάγκες: Κάθε πέρυσι και καλύτερα……
Η παράλληλη στήριξη παρέχεται ως ενισχυτικός και ενταξιακός θεσμός της παιδαγωγικής πράξης και της μαθησιακής διαδικασίας και δεν έχει σε καμία περίπτωση χαρακτήρα φύλαξης του παιδιού ή εξυπηρέτησης στην καθημερινή διαβίωση.
Παράλληλη στήριξη δέχεται κάθε μαθητής με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εφ’ όσον μπορεί ν’ ανταποκριθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης φοίτησής του καθώς και σε κάθε εκδήλωση σχολικής διαδικασίας. Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης
Η παράλληλη στήριξη ως θεσμός βοηθάει στην προώθηση της συμπερίληψης του μαθητή στο γενικό σύνολο μόνο όταν γίνεται με τρόπο μεθοδικό κι οργανωμένο. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο απαιτείται η συνεργασία όχι μόνο των δύο εκπαιδευτικών της τάξης αλλά ολόκληρου του σχολικού πλαισίου κι όσων εμπλέκονται άμεσα με τον μαθητή. Σε κάθε άλλη περίπτωση η εφαρμογή της παράλληλης στήριξης δεν μπορεί να επιτύχει τους εκπαιδευτικούς στόχους της και πολλές φορές καταλήγει να έχει τη μορφή απλής φύλαξης.
Και παρ΄όλα αυτά,  τι έρχεται να κάνει για μια ακόμη φορά το υπουργείο, εκτελώντας πιστά τις μνημονιακές του υποχρεώσεις και αθετώντας τις προεκλογικές του εξαγγελίες;
·         Μειώνει τις πιστώσεις για πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής
·         Καθυστερεί τραγικά στην πρόσληψη τους
·         Οδηγεί στην απελπισία τους γονείς των μαθητών και μαθητριών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη
·         Αντιμετωπίζει αυτά τα παιδιά ως πολίτες 3ης κατηγορίας
·         Προσπαθεί με <<μπαλώματα>> να καλυψει τα κενά με εκπαιδευτικούς που χρειάζονται συμπλήρωση ωραρίου, απλά και μόνο για να πει ότι καλυψε τις απαιτήσεις.
Ως Καστοριά, για μια ακόμη φορά, αντιμετωπιστήκαμε από την κεντρική εξουσία, σα να μην υπάρχουμε στο χάρτη. Οι αιτήσεις 17 και οι προσλήψεις μέχρι στιγμής 4 !!!!!!! Από τον περασμένο Ιούνιο είχαν ενημερωθεί όλοι οι εμπλεκόμενοι, συμπεριλαμβανομένης και της βουλευτού του κυβερνώντος κόμματος, για το μείζον αυτό θέμα. Όλοι διαβεβαίωσαν ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα και φτάσαμε σήμερα να έχουν γίνει οι λιγότερες προσλήψεις από κάθε άλλη χρονιά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να τοποθετούνται από τη διεύθυνση οι προσληφθέντες σε τουλάχιστον 2 μαθητές/μαθήτριες, αγνοώντας αφ΄ενός τις εισηγήσεις του ΚΕΔΔΥ( βάση των οποίων έρχονται οι παράλληλες στηρίξεις) και αφετέρου το σκοπό και τους στόχους της ίδιας της παράλληλης σττήριξης.
 
Απαιτούμε:
1.       Αμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για την κάλυψη όλων των αναγκών σε παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης αλλά και ΣΜΕΑ.
2.       Τοποθέτηση των προσληφθέντων σύμφωνα με τις εισηγήσεις του ΚΕΔΔΥ και όχι απλά για κάλυψη αναγκών!!!! Οι μαθητές με ιδιαιτερότητες δεν είναι αριθμοί…
3.       Σεβασμό στους μαθητές τις μαθήτριες και στις οικογγένειες τους
4.       Συνεργασία όλων των φορέων για να μην υπάρξει ξανά το ίδιο πρόβλημα
 
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ 3ΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ.ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.ΟΛΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥΣ.
TO Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΓΟΥ ΕΚ/ΚΩΝ Π.Ε ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here