Η απροκάλυπτη προεκλογική κρατική διαφήμιση

Είναι γνωστή η πάγια τακτική του Κράτους, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, να «μοιράζει» κρατική διαφήμιση. Για κάποιους είναι αναγκαίο κακό, για άλλους είναι πεταμένα λεφτά, για κάποιους είναι απαραίτητη δημοσιοποίηση δράσεων του Δημοσίου, και ενημερωτικά προγράμματα, η ουσία των οποίων είναι χρήσιμο να διαχυθεί στην κοινωνία.

Σε κάθε περίπτωση είναι μία πάγια τακτική που εφήρμοσαν τα δύο κόμματα της Μεταπολίτευσης. Εννοείται, πως παρά την προσπάθεια να υπάρξει ισορροπία, ενίοτε ευνοούνταν τα Μέσα που ήταν πιο κοντά στη γραμμή του ενός ή του άλλου πόλου. Καλώς ή κακώς αυτά συνέβαιναν. Αυτή ήταν η λογική.
Κάποια στιγμή ήρθε στα πράγματα η «ανατρεπτική» δύναμη του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή που θα ξετίναζε τη διαπλοκή από την πολιτική ζωή, θα έκλεινε τα βοθροκάναλα, θα προήγαγε την ελεύθερη δημοσιογραφία, και άλλα τέτοια θεωρητικά. Για να αποκαταστήσουν το πως θα ακούγονται δυνατά οι «δημοκρατικές φωνές» και να αλλάξουν το τοπίο στα Μέσα, μας έφεραν την Ακριβοπούλου, τον Καλογρίτσα, τον Βαξεβάνη, τον Λάκη Λαζόπουλο, το ΚΟΝΤΡΑ ΝΙΟΥΖ, τον Στέφανο Χίο, και άλλους τέτοιους.
Οι ΣΥΡΙΖΑΙοι μας πήραν τα αυτιά τόσα χρόνια, για την κρατική διαφήμιση, για το ΚΕΕΛΠΝΟ, την προβολή των Επιχειρήσεων του Δημοσίου και των Τραπεζών, και άλλα τέτοια. Όταν πήραν στα χέρια τους το τιμόνι της χώρας, όχι μόνο έκαναν τα ίδια, αλλά τα έκαναν πολύ χειρότερα. Δυστυχώς όμως δεν κράτησαν ούτε τα προσχήματα.
Με μια ολιγόλεπτη περιήγηση, μπορεί κάποιος να δει πως τις τελευταίες εβδομάδες, – ελάχιστο διάστημα πριν τις εθνικές εκλογές – έχει ξεκινήσει ένα ευρείας κλίμακας σαφάρι κρατικής διαφήμισης σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ. Και κυρίως σε ΜΜΕ που ήταν θετικά διακείμενα στη Συμφωνία των Πρεσπών. Τελείως απροκάλυπτα, τελείως προεκλογικά, τελείως «ημέτερα». Φορείς που συμμετέχουν στην ιστορία αυτή, με ή χωρίς τη θέληση τους, είναι οι: ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ (!), ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ, και οι Συστημικές Τράπεζες. Με μπάτζετ πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Ειδικά το θέμα με το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, η κατάσταση ξέφυγε από κάθε έλεγχο, με την Υπουργό Μακεδονίας Θράκης Ελευθερία Χατζηγεωργίου να βρίσκεται απολογούμενη σε εθνικό επίπεδο, αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο. Και όλα αυτά, με λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου. Τελικά, εκεί που κοντεύεις να πεις πως «είναι όλοι ίδιοι», το ξανασκέφτεσαι, και λες πως, «αυτό δεν ξανάγινε».
Το χειρότερο απ” όλα, είναι το ότι έγινε χωρίς καμία αξιολογική κρίση, χωρίς να ληφθούν υπ” όψη αναγνωσιμότητες και επισκεψιμότητες, αλλά σύμφωνα μόνο με τα οριζόμενα στις κόκκινες λίστες του Μεγάρου Μαξίμου. Δεν είναι μόνο ότι εξαγοράζουν τα ΜΜΕ για να στηρίζουν τα ψέματα τους, είναι και το ότι θολώνουν τον ανταγωνισμό, διαλύουν τους κανόνες της αγοράς, και επιβάλλουν το θάνατο στις υγιείς επιχειρήσεις ΜΜΕ. Και επειδή τίποτα δε γίνεται τυχαία στις μικρές κοινωνίες, ούτε από το αόρατο μακρύ χέρι του Μεγάρου Μαξίμου, ας αναλογιστούν τις ευθύνες της ενοχικής σιωπής τους οι Βουλευτές και οι Οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε τοπικό επίπεδο. Είναι άλλωστε  και οι τοπικοί παράγοντες πλήρως εναρμονισμένοι με το σχέδιο διάλυσης του τοπίου των Περιφερειακών Μέσων, ένα σχέδιο που ξεδιάντροπα μοίρασε πακτωλό χρημάτων λίγες ημέρες πριν τις εκλογές.
Όλα τα παραπάνω, συμβαίνουν σε ένα πλαίσιο πλήρους αταξίας και ανομίας στα ΜΜΕ και εν γνώσει της απερχόμενης Κυβέρνησης και των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, θεσμικά σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, με τις ελεγκτικές αρχές του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής να έχουν πλήρη απροθυμία (ή πολιτική επιλογή) να εφαρμόσουν τους Νόμους που οι ίδιοι ψήφισαν.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων: τα παραπάνω γράφονται σήμερα, και όχι νωρίτερα, για να μην τολμήσει κανένας «καλοπροαίρετος» να πει, πως γράφονται με ιδιοτελείς σκοπούς.
ΠΗΓΗ: e-ptolemeos.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here