Αν και πολλά καταστήματα έχουν προχωρήσει ήδη σε προσφορές, αύριο Δευτέρα 9 Ιουλίου ξεκινούν και επίσημα οι θερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν έως και την Παρασκευή 31 Αυγούστου.  Λόγω των εκπτώσεων τα καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη τη χώρα την επόμενη Κυριακή 15 Ιουλίου από 11 το πρωί έως το απόγευμα.

Η συμμετοχή του κάθε καταστήματος στις εκπτώσεις είναι προαιρετική αλλά όπως συμβαίνει κάθε χρόνο αναμένεται να συμμετάσχει το σύνολο του λιανεμπορίου. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά πράγματα που καλό είναι να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές.

Το κατάστημα μπορεί να αναφέρει ότι κάνει εκπτώσεις μόνο αν παρέχει μειωμένη τιμή σε περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών. Τότε μπορεί να αναγράφει και στη βιτρίνα ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις αναφέροντας το ποσοστό ή το εύρος των ποσοστών έκπτωσης (π.χ. εκπτώσεις από 20% έως 50%). Αν οι μειωμένες τιμές παρέχονται σε μικρότερο ποσοστό πρέπει να αναγράφει ότι κάνει εκπτώσεις σε επιλεγμένα είδη.

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Εξάλλου οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Ενόψει των εκπτώσεων ο πρόεδρος  Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης συμβουλεύει τον καταναλωτή:

– Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.

– Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή να διερευνήσει επισταμένως την αγορά, που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» πριν την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες των καταστημάτων κατά την   διάρκεια των εκπτώσεων και όπως ορίζει ο νόμος πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκκπτωση.

– Πριν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραραρχήσει λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην ”παρασυρθεί” από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.

– Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι “πρέπει” και όχι με το ότι “θέλει”…

– Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν  μέχρι τις 31 Αυγούστου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει οτι ο καταναλωτής δεν πρέπει  να βιάζεται χρονικά … απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό του !

– Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές.  Ως εκ τούτου οι έμποροι οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αναγραφή των δύο τιμών ( της αρχικής και της εκπτωτικής ) και σύμφωνα με την νομοθεσία τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι ”τσουχτερά”.

– Ο καταναλωτής να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές των ειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.

– Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά του προϊόντος σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.

– Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.

– Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (τηλ. 1520) όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων αυτών, που κάποιοι θα προσπαθήσουν να τον παραπλανήσουν  με πλασματικές εκπτώσεις.

Πηγή: reader.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here