Οι νέες ρυθμίσεις που προωθούνται, οι φόβοι για το αδιάβλητο και οι αντιδράσεις – Δεν καταργούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις αλλά γίνονται διπλές

Κάθε υπουργός Παιδείας θέλει να συνδέει το όνομά του με μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και για αυτό προτιμά να αλλάζει το εξεταστικό σύστημα. Το πιο εύκολο για αυτόν, αλλά το πλέον δύσκολο για τους μαθητές, που κάθε λίγο και λιγάκι αισθάνονται ότι γίνονται πειραματόζωα, καθώς και για τους γονείς που πληρώνουν για φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.

Ετσι και ο σημερινός υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έσπευσε να ανακοινώσει χθες αλλαγές από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι οποίες στο τέλος της Γ’ Λυκείου δεν καταργούνται, αλλά γίνονται διπλές. Και εξετάσεις σε επίπεδο περιφέρειας, νομού ή δήμου για το απολυτήριο και εξέταση σε τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αμέσως μετά. Ολες αυτές οι αλλαγές, και κυρίως ο τρόπος που θα γίνονται οι εξετάσεις για το εθνικό απολυτήριο που θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή, προκαλούν ερωτήματα ακόμα και για το αδιάβλητο των εξετάσεων, καθώς μερικοί καθηγητές θα επιλέγουν θέματα σε επίπεδο δήμου, νομού ή περιφέρειας – αυτό δεν έχει αποφασιστεί ακόμα από το υπουργείο.

Όσο για την περιβόητη ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, που υποσχόταν η κυβέρνηση, αυτή αποδείχθηκε τίποτα άλλο από πυροτέχνημα, καθώς θα περιοριστεί μόνο στις σχολές χαμηλής ζήτησης, δηλαδή ουσιαστικά σε αυτές που και φέτος εισάγονται υποψήφιοι με βαθμό κάτω από τη βάση, ακόμα και με 3!

Το νέο εξεταστικό σύστημα προκαλεί αντιδράσεις, όχι μόνο από μαθητές και γονείς που βλέπουν να ενισχύεται περαιτέρω η παραπαιδεία και φοβούνται για το αδιάβλητο, αλλά και από εκπαιδευτικούς. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι συνολικές ώρες διδασκαλίας στη Γ’ Λυκείου μειώνονται από 32 σε 29!

Η πρώτη αντίδραση ήλθε από τους φιλολόγους που διαμαρτύρονται για την κατάργηση των Λατινικών, το οποίο, όπως σημειώνουν, δεν είναι γλωσσικό μάθημα, αλλά ουσιαστικό. Αντιθέτως, τα Θρησκευτικά, μπορεί να διδάσκονται μία ώρα εβδομαδιαίως στη Γ΄Λυκείου, ωστόσο θα προσμετρώνται στη βαθμολογία του υποψηφίου.

Το νέο σύστημα

Εξετάσεις ανά περιφέρεια, νομό ή δήμο για την απόκτηση του απολυτηρίου που θα μετράει κατά 10% στην εισαγωγή για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, σχολές ελεύθερης πρόσβασης, τέσσερα μαθήματα εξεταζόμενα, σύστημα που προσομοιάζει με το σύστημα των δεσμών, τέσσερις, αντί για τρεις, ομάδες προσανατολισμού, κατάργηση των Λατινικών και αντικατάσταση τους με την Κοινωνιολογία, προσμέτρηση του βαθμού των Θρησκευτικών, επιλογή από τη Β΄Λυκείου των σχολών προκειμένου να καθορίζεται νωρίτερα η ζήτηση, είναι οι βασικές αλλαγές του νέου εξεταστικού συστήματος που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, επιβεβαιώνοντας πλήρως το σχετικό δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος»

Με κεντρική σκέψη την αναμόρφωση της Γ΄Λυκείου και όχι την κατάργηση των Πανελλαδικών, ο κ. Γαβρόγλου ανέλυσε το σύστημα που στην ουσία προβλέπει κατάθεση μηχανογραφικού πριν την έναρξη της Γ’ Λυκείου, ενώ καταργούνται και οι συντελεστές βαρύτητας και οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις από τρεις. Οπως είπε ο κ. Γαβρόγλου, θα υπάρξει μία μεταβατική περίοδος. Το νέο σύστημα θα ισχύσει από τη χρονιά 2019-2020, δηλαδή για τους μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Β Λυκείου.

Πάντως μία δυσλειτουργία του συστήματος που αναμένεται να προκύψει από την κατάθεση μηχανογραφικού νωρίτερα είναι υποψήφιοι με υψηλές βαθμολογίες που ήθελαν να μπουν στις περιζήτητες σχολές να μην εισάγονται και άλλοι με χαμηλές βαθμολογίες να εισάγονται σε σχολές χωρίς εξετάσεις. Σε ό,τι αφορά στα Θρησκευτικά και τους έχοντες απαλλαγή για την τελική βαθμολογία, η διαίρεση θα γίνεται με ένα μάθημα λιγότερο.

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς που θα επιλέγουν τα θέματα ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι θα συγκεντρώνονται κάθε πρωί, θα προτείνει ο καθένας το θέμα του και ύστερα από κλήρωση θα αναδεικνύεται το προς εξέταση θέμα. Ο υπουργός τόνισε οτι έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, ενώ δεν θα υπάρχει Τράπεζα Θεμάτων, αλλά μία κεντρική οδηγία, όπως στις Πανελλαδικές Εξετάσεις στην ΚΕΕ, προς την επιτροπή καθηγητών.

Αναλυτικά οι αλλαγές περιλαμβάνουν:

– Οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στην Β Λυκείου και η Γ Λυκείου θα είναι προπαρασκευαστική τάξη στην ανωτάτη εκπαίδευση.

– Οι τρεις ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις και σε κάθε μια αντιστοιχεί ένας επιστημονικό πεδίο.

– Τα βασικά μαθήματα κάθε ομάδας ίδια με κάθε Ομάδας Προσανατολισμού. Τα Λατινικά καταργούνται στην εξέταση των πανελλαδικών και αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία

– Η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών διαιρείται σε δυο Ομάδες (Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας)

– Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το Απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.

– Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δυο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

– Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι πιθανώς θα χρειαστούν για την εισαγωγή τους σε κάποια τμήματα.

– Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα αλλά δεν θα υπάρξει αναλογικά και αύξηση ωρών.

– Για ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανά εβδομάδα, μια ώρα για κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με μαθητές του συζήτηση εργασιών κλπ

Διαβάστε περισσότερα εδώ
Πηγή: protothema.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here