Πολλοί Καστοριανοί και Αργείτες έστειλαν το  δικό τους μήνυμα μέσω facebook για τη σημερινή πορεία αλλά και τις καταλήψεις των μαθητών στο Νομό μας. Ας δούμε μερικά από αυτά.

Κοσμάς Βαρσάμης

«Οι σημερινές φωτογραφίες μου παρουσιάζουν μικρό μόνο μέρος της σημερινής διαδήλωσης των μαθητών των Γυμνασίων της Καστοριάς . Όλα κυλούν ομαλά. 
Προσωπικά είμαι υπέρ μιας πολιτισμένης εκδήλωσης για την Μακεδονία μας χωρίς καταλήψεις σχολείων που να εκφράζει ένα φρόνημα και μια αίσθηση ιστορικής αλήθειας που ταυτόχρονα θα απομονώνει τους ακραίους πονηρούληδες της χρυσής αυγής.
Προφανώς αρνούμαστε την εθνικιστική υστερία, είμαι όμως υπέρ ενός γνήσιου πατριωτικού αισθήματος.
Μέχρι τώρα τα παιδιά μας το έχουν πετύχει.
Μπράβο τους.

ΥΓ. 
Προφανώς δεν ξεχνά κανείς τις διαδηλώσεις την δεκαετία του 60 για το Κυπριακό από την Ελληνική νεολαία όπου τότε συμμετείχε σχεδόν όλο το φάσμα του πολιτικού τόξου».

Κίμων Μηταλίδης 

«Οι μαθητές κατά καιρούς έχουν κάνει καταλήψεις για κάθε σοβαρό και απίθανο ζήτημα (π.χ. δεν έχει τυρόπιτα το κυλικείο), και πάντα είχαν μια σιωπηρή στήριξη συγκεκριμένων πολιτικών κομμάτων αλλά και τμημάτων της κοινωνίας. Οι χαρακτηρισμοί απέναντί στα “παιδιά” ήτα πάντα ανεκτικοί, εξάλλου μικροί είναι ακόμα, ας εκτονωθούν, δείχνουν έστω κι έτσι ένα ενδιαφέρον για το σχολείο τους, για την κοινωνία τους.
Σήμερα που τα ίδια “παιδιά” κάνουν καταλήψεις και φωνάζουν για τη Μακεδονία, λέγοντας τα αυτονόητα, έγιναν ξαφνικά φασίστες, αυγά φιδιού και άλλα “όμορφα”.
Όχι κύριοι τα “παιδιά” βρήκαν τη φωνή από την ίδια την κοινωνία, από τα σπίτια τους από όλους όσους πιστεύουμε ότι η Μακεδονία είναι μία και ελληνική.
Δεν μπορεί να είναι κανείς φασίστας όταν λέει η Μακεδονία είναι ελληνική, αντιθέτως είναι ανθέλληνες και ιστορικά εφιάλτες όσοι υποστηρίζουν το αντίθετο».

Γρηγόρης Στεφάνου 

«Εθνικιστικές καταλήψεις» και άλλα κουραφέξαλα…

Αν κατάλαβα καλά οι καταλήψεις που ξεσπούν αυτές τις μέρες στα σχολεία είναι ο Θρίαμβος του φασισμού. Μας το ΄πε ο Υπουργός της παιδείας με μία ανακοίνωση όπου ανακατεύονταν περίτεχνα ο πατρικός προστατευτισμός, ο εκπαιδευτικός ρομαντισμός, και η αριστερή ορθοδοξία. Μας το πε και ο κ. Λαθήρας της Γ’ ελμε Θεσσαλονίκης, στέλεχος Ανταρσίας, με ύφος ανήσυχου αριστεροφύλακα πώς «τα σχολεία μας έχουν μπει στο μάτι των εθνικιστών» που προσπαθούν να επιβάλουν «ακραίες αλυτρωτικές και εθνικιστικές απόψεις». Μας το παν κι άλλα έντυπα ,στο ίδιο ύφος ακριβώς, τόσο γενικευτικά, τόσο χοντροκομμένα, τόσο απαράδεκτα…. 
Όχι πως δεν υπάρχουν θύλακες του φασισμού στις τάξεις.
Όχι πως οι φασίστες δεν προσπαθούν να πάρουν το κομμάτι τους από την πίτα της αντίδρασης ,ούτε πως δεν υποκινούν , όταν και όπου τους παίρνει…, ούτε ακόμα πως ο αστείος φυρερίσκος τους δεν θα κολλήσει σαν τη βδέλλα ,όπως κόλλησε στο Μίκη, μπας και ξεπέσει κάνα ψίχουλο… 
Αλλά αυτό πάλι, να βλέπουν παντού φασίστες! 
Ακόμη και στα πρόσωπα των παιδιών τους! 
Όχι έναν ούτε λίγους ,αλλά όλους.Τόσο που να χτυπούν συναγερμό και να καλούν σ΄ αντίσταση.
Δεν βρήκαν ούτε μία αράδα στις ανακοινώσεις τους για τα παιδιά που ανησυχούν, που προβληματίζονται ,που αγανακτούν τέλος πάντων (δίκαια ή άδικα το συζητάμε) για θέματα που έχουν να κάνουν με πατρίδα. 
Δεν είπαν τίποτα για το ενδεχόμενο ,αυτό που ψήφισαν και που στηρίζουν, να βρίσκει αντίθετους νέους ανθρώπους που εκδηλώνουν έναν άγουρο πατριωτισμό .
Δε σκέφτηκαν ,τέλος πάντων, πως εν πολλοίς αυτή η αντίδραση εντάσσεται στην ανόητη εθυμοτυπία της εποχής που θέλει την κατάληψη τρόπο για χαβαλέ και σχόλη. 
Κατέληξαν ,έτσι, εύκολα με την τετράγωνη λογική τους στο συμπέρασμα :
Αυτό που οργανώνεται το οργανώνουν μόνο οι φασίστες και όσοι συμμετέχουν ενδίδουν στους φασίστες .Άρα , είναι φασίστες και αυτοί .
Κι εγώ που τα μασάω εδώ πέρα και «δεν καταδικάζω απερίφραστα» ,ίσως ,αν όχι σίγουρα, είμαι κι εγώ γι αυτούς φασίστας .
Η αριστερά τα πάει καλά με τις μεζούρες. Μέχρι το 15 όλοι κρατούσαν ένα αριστερόμετρο ,αν δεν συντονιζόσουν μέχρι και στη φρασεολογία ,κινδύνευες να θεωρηθείς αποσυνάγωγος .
Σκάω στα γέλια όταν Θυμάμαι την αντίδραση ενός μέλους κομματικής οργάνωσης ,όταν συγκροτούνταν τα ψηφοδέλτια των βουλευτικών εκλογών του 15. Παίρνοντας το λόγο, για να στηλιτεύσει την επιθετική επιστολή μου για τα τέρατα που είχαν συμβεί, βρήκε να πει πως είναι πρόβλημα το ότι ξεκινούσα με την προσφώνηση «φίλες και φίλοι» και όχι «Σύντροφοι». Φαίνεται πως αυτός ο αστισμός του «φίλες και φίλοι» παραήταν …..
Σε μία διαδικασία που η συντροφικότητα είχε γίνει κουρελόχαρτο εκείνο που ενοχλούσε πρώτα-πρώτα ήταν η προσφώνηση! Καταλαβαίνετε για τι πουκάμισο αδειανό μιλάμε…
Από τότε και μετά και ,επειδή η αριστερά μας τέλειωσε, πιάστηκαν όλοι με το φασιστόμετρο. 
Δεν προλαβαίνεις να πεις και να κάνεις τίποτε εκτός ατζέντας και χρίζεσαι αυτοστιγμεί φασίστας. Τόσο που να μην ξέρουμε πια ποιοι είναι οι πραγματικοί φασίστες ,τόσο που να νομίζουμε ότι ο φασισμός κολλάει σαν τη γρίπη και δεν προϋποθέτει ένα τρομακτικό έλλειμμα Παιδείας και αυτοπεριφρόνησης, τόσο που αυτός που ξεστομίζει το χαρακτηρισμό απλόχερα να μην ορρωδεί για τον τρόπο που προσβάλλει το συνομιλητή του. 
Είναι φασίστας ,εκτός από τους φασίστες, και αυτός που λέει δύο κουβέντες για τη μετανάστευση, κι ας μένει σε γκετοποιημένη γειτονιά . Είναι φασίστας ,εκτός από τους φασίστες, και αυτός που λέει δυο κουβέντες για την ανεργία που εντείνεται από την αδήλωτη εργασία και την εκμετάλλευση των μεταναστών, κι ας είναι άνεργος . Είναι φασίστας ,εκτός από τους φασίστες, και αυτός που λέει δυό κουβέντες για τη χώρα και την ιστορία της, κι ας κρίνει πως αρμενίζουμε στραβά . Είναι φασίστας ,εκτός από τους φασίστες, και αυτός που λέει δύο κουβέντες για τα όρια στο δικαιωματισμό. Και πάει λέγοντας …
Έτσι χαρίστηκε η πάσχουσα κοινωνία στους φασίστες και έφτασε ένα μόρφωμα γελοίων και αγράμματων να κάνει πως περιθάλπει τη θλίψη και το αδιέξοδο ,τον πόνο και την απογοήτευση, την αγανάκτηση ενός κόσμου που ένιωθε διωκόμενος.
Και έγινε αυτό γιατί δεν έχει ίχνος ευθυκρισίας ,ειλικρίνειας και πολιτικής αξιοπρέπειας, όχι η κυρίαρχη πολιτική τάξη, αλλά ούτε καν τα πολιτικά μικρομάγαζα, να ξεπεράσουν τον πολιτικό αυτισμό και τον κομματικό μεταπρατισμό τους και να καταλάβουν. 
Έτσι κάνουν και τώρα : Εκόντες άκοντες, χαρίζουν τους μαθητές μας στους ναζί. 
Αντί να σκύψουν και να δουν το πρόβλημα, να ξεδιαλύνουν την ήρα απ΄ το στάρι, να χειριστούν τη γνήσια, την άγουρη ανησυχία ,την επιπολαιότητα των νιάτων αν θέλετε ,περιορίζονται σε ρετσέτες αφοριστικές λογαριάζοντας τους όλους ως φασίστες ή ως έρμαια των φασιστών .
Έλα και πες του εσύ αύριο του Φυρερίσκου πως δεν έχει κίνημα ….
Εκτός κι αν αυτό θέλουν ,αν απ αυτό τρέφονται ,αν τους χρειάζονται οι βάρβαροι για να ναι αυτοί απέναντί τους .
Μη λείψουνε τα σκιάχτρα και αναγκαστούν να πουν «και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους;»
Είναι δύσκολο βλέπεις να πρέπει ξαφνικά να πεις ποιος είσαι ενώ έχεις μάθει στο « Αντι-…»
Εγώ, με τα δικά μου τα παιδιά, σαν με ρωτούσαν, τους το ξέκοβα .Καμιά κατάληψη για λόγο που δεν ξέρουν .Καμιά κατάληψη για χαβαλέ και για παιχνίδισμα .Αν θέλουν να πουν δυο λόγια για τη Μακεδονία ,για την πατρίδα τους ,για την (άθλια κατά τη γνώμη μου) «λύση» των Πρεσπών να παρατήσουν τα φλάμπουρα και να διαβάσουν για το θέμα. Κι όχι να δείχνουν τη Μακεδονία στο Σαγγάριο και να διαφωνούν για «Πρέσπες» που δεν ξέρουν.
Και προπαντώς να κάνουν επιστήμη και να μη σέρνονται σαν νευρόσπαστα πίσω από εμβατήρια του 19ου αιώνα.
Γιατί η γεωδαισία των εννοιών και της ιστορικής αλήθειας δεν συμπυκνώνεται σε αφορισμούς για τους «βαρβάρους που νικήθηκαν».
Γιατί ,τέλος πάντων, τους την έχουν στημένη .Τόσο οι φασίστες για να ταυτιστούν μαζί τους και να πάρουν δύναμη ,όσο κι οι άλλοι για να τους λογαριάσουν για φασίστες και να μη χάσουν τη δική τους».

Βαγγέλης Διαμαντόπουλος

«Με αυτή την-αστεία-δημόσια «ιστορία» που διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία,είναι φυσιολογικό να μηρυκάζουν τις γελοιότητες για «προδοσία και ξεπούλημα της Μακεδονίας».
Όσο για τις καταλήψεις…διασκεδάζω αφάνταστα με δεξιούς, εθνικιστές κτλ που ξαφνικά από το «Να αγιάσει το χέρι του Καλαμπόκα» ,την υποτιμητική έννοια του καταληψία, έφτασαν να χαίρονται και να τις υποστηρίζουν.
Η κατάληψη ήταν,είναι και θα είναι μορφή αγώνα και η βάση της είναι κάποιο αίτημα…που συνοδεύεται και από αλλά κίνητρα που προσωπικά δεν απαξιώνω ποτέ!
Γιατί και το να χάσεις μάθημα μέσα σε αυτή την ανταγωνιστική ψυχοφθόρα και μηχανοποιημένη εκπαίδευση είναι ένα αίτημα…αποδεκτό.
Η σχολική κατάληψη λοιπον ως ένα πλήρως συνειδητό γεγονός ανήκει στη φαντασία και γι αυτό η όποια κριτική της γίνεται από αυτή τη βάση καταγράφεται ως αστεία.
Οι τωρινές καταλήψεις ούτε μαζικές είναι,ούτε παλμό έχουν και δυστυχώς κάποια σοβαρά ζητήματα που βάζουν θα πνιγούν μέσα στο εθνικιστικό κιτς,το μόνο που θα κάνουν είναι να δώσουν βορρά στους φασίστες κάποιους λίγους νεολαίους που σε ένα μεγάλο βαθμό λίγο αργότερα θα συνειδητοποιούν σε ποια λούμπα έπεσαν…
ΥΓ Που να φανταστούν παρά πολλά παιδιά στην κατάληψη του Άργους Ορεστικού πως οι πρόγονοί τους ένιωθαν Μακεδόνες και ΟΧΙ Έλληνες, μιλούσαν την Μακεδονική (σύμφωνα με τον Π. Μελά) και ξεσηκώθηκαν για Ανεξάρτητη Μακεδονία με αίτημα για Γη και Ελευθερία σε κάποιο Ιλιντεν…».

Renebeth Baliaka

«”Ο κόσμος δεν θα καταστραφεί από αυτούς που κάνουν το κακό, αλλά από αυτούς που παρακολουθούν χωρίς να κάνουν τίποτα” – Albert Einstein

Επειδή λοιπόν οι μαθητές του Άργους Ορεστικού δεν είναι διατεθιμένοι απλώς να παρακολουθούν και να κάθονται άπραγοι αποφάσισαν να λάβουν μέρος στην Πανελλαδική ημέρα μαθητικών κινητοποιήσεων για την Μακεδονία. Αποδεικνύοντας σε όλους μας πως έχουν φωνή, πως θέλουν να ακουστούν. Ταυτόχρονα κατηγορούνται από κάποιους πως ο μόνος λόγος που βγήκαν στους δρόμους ήταν για να χάσουν μάθημα. Γιατί όταν τα παιδιά αυτής της χώρας αποφασίζουν να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους κάποιοι φοβούνται.
Καιρός λοιπόν να ακούσουμε τις φωνές τους, να ακούσουμε τα αιτήματα τους χωρίς να προσπαθούμε να αποδώσουμε ευθύνες ή να κατηγορήσουμε.
Ελλάδα άκου τα παιδιά σου, άκου το μέλλον σου γιατί αυτοί οι μαθητέςΕΙΝΑΙ το μέλλον σου.

Ίσως ήρθε πιά ο καιρός να ακούσουμε τι έχουν να μας πουν.
Γιατί όταν φτάνουν στο σημείο οι μαθητές να βγαίνουν στους δρόμους για να διεκδικήσουν το δικαίωμα τους να είναι αυτοί που είναι, τότε έχουμε πρόβλημα.
Ας ακούσουμε τι έχει να μας πει το μέλλον μας, τι έχουν να μας πουν τα παιδιά.
Και τότε ίσως… λέω ίσως να καταφέρουμε να προχωρήσουμε μπροστά».

Βασίλειος Κωνσταντίνου

«Αυτοί που μάθανε τα παιδιά να κάνουν καταλήψεις τώρα τους κακοφαίνεται γιατί δεν συμφωνούν μαζί τους!Και τα “τσουβαλιάζουν όλα” με απρεπείς χαρακτηρισμούς .Αν έκαναν καταλήψεις με δικά τους αριστερής αντίληψης αιτήματα θα ήταν η περήφανη νεολαία τώρα όμως που είναι αντίθετοι σε αυτά που πιστεύουν αυτοί είναι σκάρτη νεολαία.Ας βρεθεί κάποιος από αυτούς που τα κατηγορούν κάθετα να παρουσιάσει κάποια αντίθεση σε οποιαδήποτε προηγούμενη κατάληψη ,σοβαρή η όχι! Γιατί π.χ. μια κατάληψη που έχει αίτημα οι τυρόπιτες να είναι τρίγωνες δεν δικαιολογείται με τίποτα. Με τίποτα. κι όμως γινόταν;και είχαν τις ευλογίες των κομματικών νεολαιών.Καθόταν απέξω από το σχολείο και τα παρακινούσαν να κάνουν κατάληψη και να αγνοήσουν κάθε αντίθετη άποψη.
Γι αυτό: ουαί υμίν υποκριτές και αριστεροφαρισαίοι!
Προσωπικά για να το διευκρινίσω δεν ήμουν ούτε είμαι ποτέ υπέρ των καταλήψεων. Δεν με εκφράζει ο φανατισμός και οι ακραίες θέσεις και απόψεις.Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να εκφράσουν την διαμαρτυρία τους να κάνουν συλλαλητήρια και πορείες να επιδίδουν ψηφίσματα στις αρχές αλλά τον χώρο του σχολείου δεν πρέπει να τον καταλαμβάνουν και να τον ελέγχουν αυτά.Ο χώρος του σχολείου και η περιουσία του είναι δημόσιο αγαθό και δεν δικαιούται κανένας να τον διαχειρίζεται χωρίς να έχει αρμοδιότητα και χωρίς να έχει συγκεκριμένη ευθύνη».

Μαρία Νάτσιου

«Φασισμός : Διδασκαλία και πολιτική πράξη βασισμένη στη βίαιη και αδιάκριτη επιβεβαίωση των εθνικιστικών και ιμπεριαλιστικών κινήτρων, στην τεκμαιρόμενη καταλληλότητα να ξεπεραστούν και να εναρμονιστούν οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συγκρούσεις και στην επιβολή της ιεραρχικής αρχής σε όλα τα επίπεδα της εθνικής ζωής. κάθε αντίληψη της πολιτικής ζωής και των ανθρώπινων και κοινωνικών σχέσεων που βασίζονται στην αδιάκριτη χρήση δύναμης και καταπίεσης.
Ο φασισμός γεννήθηκε ως πολιτικό κίνημα που ίδρυσε ο Μπενίτο Μουσολίνι το 1919, και την περίοδο 1922 – 1943 έγινε ολοκληρωτικό καθεστώς.
Αρχικά το φασιστικό κίνημα αντιπροσωπεύει μια αντίδραση στην επανάσταση των Μπολσεβίκων το 1917 στη Ρωσία και τους συνδικαλιστικούς αγώνες της διετούς κόκκινης περιόδου (1919 – 1920) στην Ιταλία, όπου οι εργατικοί και αγροτικοί αγώνες κορυφώνονταν με απεργίες, αυτοδιαχείριση και κατοχές εργοστασίων. Ο φασισμός είναι ένας τρίτος δρόμος, μια εναλλακτική λύση στον μαρξισμό αλλά και στον φιλελεύθερο καπιταλισμό. Αναγνωρίζει την ιδιωτική ιδιοκτησία αλλά απορρίπτει τις αρχές της φιλελεύθερης δημοκρατίας. Ο απώτερος στόχος του φασισμού ήταν να δημιουργήσει μια μεγαλύτερη Ιταλία…….
Τώρα όλα τα παραπάνω που αφορούν μια ριζοσπαστική, αυταρχική και εθνικιστική πολιτική ιδεολογία τι σχέση έχουν με την ειρηνική πορεία και διαμαρτυρία των παιδιών μας σήμερα….. Τα συμπεράσματα δικά σας!».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here