Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, τόσο για την… τσέπη των γουναράδων της Καστοριάς και της Σιάτιστας Κοζάνης, όσο κα?? για την ψυχολογία τους που το τελευταίο διάστημα είχε τεθεί σε… φθίνουσα πορεία

λόγω της πτώσης του ρουβλίου και της διεθνούς κακής συγκυρίας του κλάδου, λειτουργεί η διοργάνωση του 1ου Fur Shopping Festival, που πραγματοποιείται στο εκθεσιακό κέντρο 13.000 τ.μ του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς «Προφήτης Ηλίας» στο διάστημα 3-6 Νοεμβρίου 2016.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδέσμου Γιάννης Κορεντσίδης, επισήμανε ότι οι 52 συμμετέχοντες εκθέτες στη διοργάνωση είναι ικανοποιημένοι, αφού ήδη κλείστηκαν συμφωνίες και «γίνονται αγορές» με τους 250 εμπορικούς επισκέπτες- κυρίως από Ρωσία και Ουκρανία-, που βρίσκονται στην περιοχή και οι οποίοι ενισχύουν με την παρουσία τους την τοπική οικονομία.

Στόχος είναι το 1ο Fur Shopping Festival να μετεξελιχθεί σε θεσμό για την περιοχή, πέραν της καθιερωμένης ετήσιας Έκθεσης Γούνας Καστοριάς που διεξάγεται τον Μάιο, αλλά και να ενισχυθούν οι δράσεις του συνδέσμου με τη διοργάνωση και άλλων εκδηλώσεων που θα βοηθήσουν τη δραστηριότητα των Ελλήνων γουναράδων «οι οποίοι μπορεί να έχουν βρεθεί πολλές φορές μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης, ωστόσο ξέρουν και δουλεύουν πάντα προς την κατεύθυνση αλλαγής του αρνητικού κλίματος στον κλάδο», υπογράμμισε ο κ. Κορεντσίδης.

Υπογραμμίζεται ότι το 1ο Fur Shopping Festival, απευθύνεται μεν σε εμπορικούς επισκέπτες, αλλά είναι ανοικτό και στο κοινό και πλαισιώνεται μεταξύ άλλων από εκθέσεις μόδας γούνας, events και κοκτέιλ.

Απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση, ο κ. Κορεντσίδης επισήμανε ότι στόχος των εμπλεκομένων στον κλάδο είναι να ενεργοποιηθεί εκ νέου η αγορά των δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, αλλά και να «θερμαίνεται ολοένα και πιο έντονα η παρουσία των Ελλήνων στην κινεζική αγορά».
Πάντως, ο ίδιος εκφράζοντας μεν την αποφασιστικότητα των Ελλήνων γουναράδων να οδηγήσουν και πάλι το «καράβι του κλάδου» σε γαλάζια νερά, ζήτησε να τρέξουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες και να «πέσει χρήμα στον κλάδο, ώστε ο τομέας να ενεργοποιηθεί, πριν σβήσει».

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο του κλάδου της γούνας, συνολικού προϋπολογισμού 34 εκατ. ευρώ που αφορά από την περιβαλλοντική διαχείριση αποβλήτων (10,6 εκατ. ευρώ) μέχρι και την ίδρυση ερευνητικού κέντρου εκτροφής γουνοφόρων ζώων (4 εκατ. ευρώ) και τη δημιουργία μονάδας παραγωγής βιοαερίου και ενέργειας (6,2 εκατ. ευρώ).

Το συγκεκριμένο σχέδιο καταρτίστηκε από 11 φορείς μαζί, της ευρύτερης περιοχής, μεταξύ άλλων την Ελληνική Ομοσπονδία Γούνας, τα πρωτοβάθμια της όργανα, τα επιμελητήρια και τα εργατοϋπαλληλικά κέντρα Καστοριάς και Κοζάνης και έχει λάβει το πράσινο φως από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, σε ό,τι αφορά τη χρηματοδοτική ενίσχυση των γουνοποιητικών επιχειρήσεων και την κατάρτιση των εργαζομένων.

Η πρώτη δράση του σχεδίου ύψους 1,529 εκατ. ευρώ, αφορά την παροχή συμβουλευτικής σε 150 επιχειρήσεις της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς και 50 επιχειρήσεων του Δήμου Βοείου, την επαγγελματική κατάρτιση 500 ατόμων (300 αυτοαπασχολουμένων και εργαζομένων και 200 ανέργων) και την πιστοποίηση άλλων τόσων ισάριθμων.

Ιστορική αναδρομή στον κλάδο της γούνας

Τεχνογνωσία, ποιότητα και εξειδικευμένο προσωπικό, είναι στοιχεία που καθιστούν τη Δυτική Μακεδονία «μοναδικό παραγωγικό κέντρο στην ΕΕ», μας επισήμανε ο κ. Κορεντσίδης, προσθέτοντας όι η γουνοποιοία είναι από τους ελάχιστους κλάδους έντασης εργασίας που έχουν απομείνει στην Ελλάδα, με το 85% της επεξεργασίας του προϊόντος να γίνεται με το χέρι.

Στο ζενίθ τους οι ελληνικές εξαγωγές έφτασαν τα έτη 2012 και 2013 στα 310 εκατ. ευρώ και το 2015 διαμορφώθηκαν στα 223 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου όμως του ποσού ύψους 35 εκατ. ευρώ, που αφορά σε πρώτες ύλες από γουνοδέρματα. Το 2015 οι καθαρές εξαγωγές του παραγωγικού και μεταποιητικού τομέα της γουνοποιίας είναι μειωμένες στα 188 εκατ. ευρώ και όπως μας επισήμανε ο ίδιος, «η πτώση 80% στις πωλήσεις ων γουνοποιητικών ειδών, είναι απόρροια της επιδείνωσης των δεικτών της ρωσικής οικονομίας και του εμπάργκο που έχει επιβληθεί».

Συνεχίζεται η επένδυση στην ενίσχυση του Brand name της ελληνικής γούνας

Παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί στον κλάδο, που επιδεινώνεται, οι Έλληνες γουνοποιοί συνεχίζουν να επενδύουν για την ενίσχυση του Band name της ελληνικής γούνας και το όραμα είναι η εξέλιξη και μετάβαση του κλάδου από την τέχνη στην επιχειρηματικότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Έλληνες γουναράδες τονίζουν ότι για την θετική έκβαση των προσπαθειών που καταβάλλονται θα πρέπει το κράτος να εξετάσει σοβαρά την επαναφορά των φορολογικών, ασφαλιστικών και οικονομικών προνομίων της βιοτεχνικής ζώνης της γούνας, αλλά και να ενσωματώσει το προϊόν της γούνας στην εθνική προβολή της χώρας για τον τουρισμό.

Μεταξύ άλλων, υπογραμμίζουν και την ανάγκη, σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να ενισχυθεί το διμερές εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας, με την περαιτέρω άμβλυνση γραφειοκρατικών προβλημάτων. Χαρακτηριστικά υπογραμμίζουν ότι πρέπει να ληφθούν ειδικά μέτρα, ώστε να ενισχυθούν τα γουνοποιητικά προϊόντα και να ενταχθούν σε ειδικό δασμολογικό καθεστώς μεταξύ των δύο κρατών, ενώ είναι ανάγκη να βρεθεί η φόρμουλα εκείνη που θα επιτρέψει την ανάπτυξη κοινών επιχειρηματικών σχημάτων μεταξύ ελληνικών και ρωσικών γουνοποιητικών επιχειρήσεων.

Τονίζεται ότι το 60% των επιχειρήσεων σε Καστοριά και Σιάτιστα είναι γουνοποιητικές επιχειρήσεις (3.000 περίπου) και το προσωπικό που απασχολείται άμεσα και έμμεσα σε αυτές υπολογίζεται σε άνω των 10.000 ατόμων, ήτοι το 50% του πληθυσμού νομού Καστοριάς και δήμου Βοοίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here