Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς στο δυστοπικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί και με το πλαίσιο που παρουσιάζει το Υπουργείο Παιδείας, καταδεικνύει με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι χειρότερη πανδημία από αυτή του covid-19 είναι αυτή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Η κυβέρνηση εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την προηγούμενη περίοδο, για να επιβάλλει πλήθος αντιεκπαιδευτικών, αντιλαϊκών, αντεργατικών και αντιδημοκρατικών μέτρων. Ταυτόχρονα, και για να συγκαλύψει τις δικές της τεράστιες ευθύνες για την αύξηση των κρουσμάτων, ενεργοποιεί ξανά το δόγμα της “ατομικής ευθύνης” για να τις μετατοπίσει στις πλάτες του λαού μας, που το επεκτείνει ακόμα και στην εκτίναξη της ανεργίας.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Η επανίδρυση του κομματικού κράτους, όπως φανερώνεται άλλωστε από τον τρόπο διορισμού των νέων διευθυντών εκπαίδευσης, άλλα και από τον αριθμό ρεκόρ των μετακλητών υπαλλήλων που καταλαμβάνουν πλέον και θέσεις διευθυντών και τμηματαρχών.
  • Η δημιουργική στατιστική του υπουργείου, όπου ο μέσος όρος των 17 μαθητών ανά τάξη αγνοεί κατ’ ουσία τα τμήματα που συνωστίζονται 25-27 μαθητές, εμπαίζει την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία και θέτει σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικείων τους.
  • Η συνέχιση της λογιστικής διαχείρισης του δυναμικού των εκπαιδευτικών, όπου τελικά το 1/5 αυτών καταλήγει να διδάσκει σε 2, 3, 4 ακόμα και 5 σχολεία.
  • Η πλήρης άγνοια του υπουργείου για την σχολική πραγματικότητα και καθημερινότητα, που το οδηγεί από τη μία να θεσμοθετεί την επικίνδυνη για μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργασιακά δικαιώματα εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, και από την άλλη, να παίρνει ανεφάρμοστα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  • Η επικοινωνιακή αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία μέσω χορηγιών (tablet, laptop και παγούρι) που αποτελούν ασπιρίνη στη βαριά νοσούσα δημόσια εκπαίδευση.
  • Οι 4.500 διορισμοί στην ειδική αγωγή και οι επικείμενοι 10.500 διορισμοί στη γενική εκπαίδευση δεν καλύπτουν ούτε στο 50% τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του νόμου του “προσοντολογίου” του Γαβρόγλου, που χρησιμοποιήθηκε για αυτούς τους διορισμούς, υποβαθμίζει την προϋπηρεσία, υπονομεύει το πτυχίο και οδηγεί σε ανθρωποφαγία.
  • Η είσοδος του cheer-leading στο σχολείο με τον ταυτόχρονο εξοβελισμό από το λύκειο των εικαστικών μαθημάτων και την υποβάθμιση των κοινωνικών επιστημών και τις ανύπαρκτες υλικοτεχνικές υποδομές για το μάθημα της φυσικής αγωγής, φανερώνουν το ύφος της εκπαίδευσης που θέλει η κυβέρνηση και αποτελούν το κερασάκι στη νεοφιλελεύθερη τούρτα που μας επιβάλλουν.
  • Ο νόμος 4692/2020 για την εκπαίδευση (τράπεζα θεμάτων, ενίσχυση εξεταστικοκεντρικού συστήματος, διαγωγή, εργαστήρια δεξιοτήτων, αξιολόγηση, κ.α.) αποτελεί την εργαλειοθήκη του υπουργείου για την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής του ατζέντας.
  • Η εφαρμογή της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού, που έχει ως μοναδικό στόχο να μετακυλήσει τις ευθύνες αποτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος στους εκπαιδευτικούς (π.χ. για την πτώση των φετινών βάσεων για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ευθύνονται όλοι εκτός από το υπουργείο και του θεματοθέτες).

Όλα αυτά σε μία άλλη περίπτωση, και βλέποντάς τα μεμονωμένα, μπορεί να αποτελούσαν στοιχεία αδυναμίας και ανικανότητας του υπουργείου να ανταπεξέλθει στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί. Δυστυχώς όμως αποτελούν μία συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης, η οποία πιστή στο νεοφιλελεύθερο δόγμα της μας ετοιμάζει ένα σκληρό – ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, των διακρίσεων και της κατασκευασμένης αριστείας.

Απαιτούμε άμεσα:

  • Μέχρι 15 μαθητές σε όλα τα τμήματα για την εξασφάλιση της εκπαιδευτικής παιδαγωγικής πληρότητας, αλλά και της υγειονομικής ασφάλειας. Αξιοποίηση όλων των κτηριακών υποδομών για τη στέγαση των μαθητών. Επαναλειτουργία όλων των σχολείων που έκλεισαν ως αποτέλεσμα των αντιλαϊκών μνημονιακών πολιτικών. Εξασφάλιση απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού για τη λειτουργία τμημάτων με τον μειωμένο αριθμό μαθητών.
  • Διασφάλιση όλων των συνθηκών για ασφαλή επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο.
  • Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση – 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν από την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την εκπαίδευση (νόμος 4692/2020, εξ αποστάσεως εκπαίδευση) που θεσμοθετήθηκε την περίοδο της πανδημίας. Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για του διορισμούς (προσοντολόγιο).
  • Ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Δημόσια Δωρεάν Υγεία και Παιδεία για όλους χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις.
  • Άμεση ίδρυση και λειτουργία των απαιτούμενων Τμημάτων Υποδοχής ΖΕΠ στο ΠΥΣΔΕ Καστοριάς για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Να μην επαναληφθούν οι περσινές αστοχίες και καθυστερήσεις.

Εμμένουμε σε όλα τα υπόλοιπα αιτήματα του κλάδου όπως αυτά διαμορφώθηκαν από τις τελευταίες αποφάσεις της Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς και της Ο.Λ.Μ.Ε.

Πρόγραμμα Δράσης

  • Συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στη Δ.Ε.Θ. (Σάββατο 12/9) με αιχμή όλες τις διεκδικήσεις του κλάδου.
  • Κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις με το σύνολο των διεκδικήσεων του κλάδου την Τρίτη 15/9. Κήρυξη 3ωρων στάσεων εργασίας για την διευκόλυνση συμμετοχής των εκπαιδευτικών. Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη στις 1.00 π.μ. στα Προπύλαια και στο Άγαλμα Βενιζέλου αντίστοιχα.
  • Συντονισμός δράσεων με τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά σωματεία και ομοσπονδίες (ΣΕΠΕ, ΔΟΕ, …), γονείς και μαθητές.
  • 24ωρη απεργία και συγκεντρώσεις την Παρασκευή 25/9, σε όλες τις πόλεις και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα στις 12.00 μ. με κάλυψη των εξόδων από την Ο.Λ.Μ.Ε. για τους συναδέλφους που θα συμμετέχουν από τις άλλες πόλεις.
  • Συνέχιση της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – σχολικής μονάδας ή προγραμματισμό και αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου. Δέσμευση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. να προωθήσει άμεσα όλες τις διαδικασίες ενεργοποίησης της απεργίας αποχής με ανακοινώσεις, αφίσες, κ.ά.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων με αποφάσεις τους να αναδείξουν τα προβλήματα/αστοχίες για κάθε σχολείο ξεχωριστά και σε σχέση με την ομαλή επιστροφή στα θρανία και να απαιτήσουν την υλοποίηση των αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας (15 μαθητές στο τμήμα, διασφάλιση υποδομών για χρήση αιθουσών, προσλήψεις καθαριστριών, υγειονομικού προσωπικού, κ.ά.). Να συντονιστούν με τους συλλόγους Γονέων των σχολείων τους.
  • Νέες Γ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε. εκτίμησης και κλιμάκωσης του αγώνα και Γ.Σ. των προέδρων στις 3/10.
  • Κοινός βηματισμός – δράση με Ομοσπονδίες Υγειονομικών (ΟΕΝΓΕ – ΠΟΕΔΗΝ) για την υπεράσπιση του δημόσιου συστήματος Υγείας, Παιδείας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here