Ο Κύριλλος, δε θα μνημονεύει πλέον τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο μετά την αναγνώριση του αυτοκέφαλου της Ουκρανικής Εκκλησίας – Παρέμβαση και από το Κρεμλίνο: «Για τη Μόσχα το μόνο προτιμώμενο σενάριο είναι η διατήρηση της ενότητας» δήλωσε ο Πεσκόφ

Κλιμακώνει την αντίδρασή της η Ρωσική Εκκλησία κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως με αφορμή την απόφαση να δρομολογηθεί η αναγνώριση του αυτοκέφαλου της Ουκρανικής Εκκλησίας.

Όπως μετέδωσε το sputnik, ο πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών, Κύριλλος, δε θα μνημονεύει πλέον τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο, όπως αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σε έκτακτη συνεδρίαση.

Αμέσως μετά την πολύωρη συνεδρία ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνας, σχολίασε την σημερινή συνεδρίαση μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο κοινωνικό δίκτυο.

«Ο πόλεμος του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά της Μόσχας συνεχίζεται εδώ και 100 χρόνια» – αναφέρει μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ.

Σε άλλο σημείο ο Σεβασμιώτατος συνεχίζει: «Την δεκαετία του 1920, όταν η ρωσική Εκκλησία διώκονταν, όταν η Σοβιετικοί είχαν στόχο να καταστρέψουν την θρησκεία, όταν αρχιερείς και ιερείς δολοφονιόντουσαν, όταν Ναοί βομβαρδίζονταν, όταν τα σχολεία και τα μοναστήρια σφραγίζονταν, τι θέση πήρε τότε η Κωνσταντινούπολη; Όλα αυτά τα χρόνια ουδέποτε λάβαμε χέρι βοηθείας έστω από αλληλεγγύη και συμπάθεια».

«Ακριβώς το αντίθετο έγινε…Η Κωνσταντινούπολη απαίτησε την παραίτηση του Πατριάρχη Τύχωνα και προσωρινή κατάργηση του Πατριαρχείου Μόσχας! Υποστήριξε το σχίσμα και είχε αλληλογραφία με τους Σοβιετικούς αξιωματούχους για να υπονομεύσουν την κανονική Εκκλησία» – προσθέτει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος των Εξωτερικών Σχέσεων.

Επίσης ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζει ότι «χωρίς την γνώση του Πατριάρχη Τύχωνα η Κωνσταντινούπολη ήθελε να στείλει μια επιτροπή στην Σοβιετική Ένωση, προκειμένου δήθεν για την εξερεύνηση της κατάστασης, αλλά στην ουσία για την νομιμοποίηση της Ιεραρχίας των ψευδοανακαινιστών. Από το Πατριαρχείο Μόσχας αφαιρέθηκαν παρανόμως οι Εκκλησίες της Πολωνίας, Φινλανδίας και Εσθονίας, ενώ στην διασπορά δημιουργήθηκε το Εξαρχάτο των Ρωσικών Παροικιών υπό την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου.»

«Στην δεκαετία του ’90 όταν η Ρωσική Εκκλησία αντιμετώπιζε δυσκολίες που σχετίζονται με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, τότε ήρθε και η Κωνσταντινούπολη, η οποία δεν παρέμεινε στο πλευρό μας, με το να δεχτεί τους σχισματικούς Ουκρανούς από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, δημιούργησε δικαιοδοσία στην Εσθονία και επανειλημμένα προσπάθησε να εισβάλει στην Ουκρανία» – αναφέρει στον προσωπικό του λογαριασμό ο Μητροπολίτης Ιλαρίων.

Ακόμη ο Μητροπολίτης του Πατριαρχείο Μόσχας ανέφερε: «Σήμερα, βλέπουμε την ιστορία να επαναλαμβάνεται! Το ίδιο που έγινε τότε με τον Πατριάρχη Τύχωνα, δηλαδή αποστολή Εξάρχων στο Κίεβο, δήθεν για θεραπεία του σχίσματος αλλά στα αλήθεια για νομιμοποίηση τους, με σκοπό την απόσχιση της Εκκλησία από το Πατριαρχείο Μόσχας και την αποδυνάμωσή του.»

«Γιατί η Κωνσταντινούπολη δεν κάνει μια Τοπική Εκκλησία στην Αμερική; Γιατί; Δεν υπάρχει εκεί ανεξάρτητο Κράτος; Αλλά όχι: όλες οι προσπάθειες που καταβάλλονται είναι προκειμένου να κρατήσει τουλάχιστον ένα μέρος της Αμερικής στη σφαίρα επιρροής της Κωνσταντινούπολης, και να μην αφήσουν τους πιστούς της Βορείου Αμερικής να ενωθούν σε μια ολοκληρωμένη ισχυρή αυτοκέφαλη οντότητα. Γιατί; Γιατί δεν θέλει να χάσει το δικό του, ενώ το αλλότριο δεν το λυπάται…» – αναρωτιέται μέσω Facebook ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας.

Παρέμβαση και από το Κρεμλίνο

Παρέμβαση σχετικά με την απόφασή του Οικουμενικού Πατριαρχείου για απονομή αυτοκεφάλου καθεστώτος στην Ορθόδοξο Εκκλησία της Ουκρανίας πραγματοποίησε την Παρασκευή το Κρεμλίνο, μέσω του εκπροσώπου του, Ντμίτρι Πεσκόφ.

Ο κ. Πεσκόφ σχολιάζοντας το ζήτημα, υπογράμμισε την ανάγκη να παραμείνει ενωμένη η ορθόδοξη εκκλησία, τονίζοντας ότι το ρωσικό κράτος παρακολουθεί τις εξελίξεις, αλλά δεν μπορεί ουσιααστικά να παρέμβει.

«Φυσικά προκαλεί ανησυχία η πληροφορία για τις πιθανές λύσεις σε ό,τι αφορά την εκκλησία της Ουκρανίας. Αλλά την ίδια ώρα αυτά τα ζητήματα άπτονται του ενδοεκκλησιαστικού διαλόγου, είναι εκκλησιαστικά ζητήματα, και βεβαίως το κράτος δεν μπορεί να ανακατευτεί σε αυτά. Για την Μόσχα και για ολόκληρο τον ορθόδοξο κόσμο, το μόνο προτιμώμενο σενάριο είναι η διατήρηση της ενότητας» δήλωσε ο Πεσκόφ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here