Οι περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν να μετακινηθούν μέσω της Εγνατίας οδού και να καταβάλουν το αντίτιμο των ??ιοδίων παρά να ακολουθήσουν τις παλαιές εθνικές οδούς, όπου δεν λειτουργούν σταθμοί.

Αυτό φαίνεται από τις μετρήσεις κυκλοφορίας που έκανε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με τους 42 νέους σταθμούς μετρήσεων που εγκατέστησε σε 33 θέσεις του οδικού δικτύου της Βόρειας Ελλάδας.

Στις νέες θέσεις περιλαμβάνονται τμήματα της Εγνατίας οδού και των κάθετων αξόνων, καθώς και επιλεγμένα τμήματα του εναλλακτικού-συμπληρωματικού της Εγνατίας οδού εθνικού οδικού δικτύου. «Η λειτουργία των 42 σταθμών διευρύνει και αναβαθμίζει το σύστημα κυκλοφοριακών μετρήσεων της ‘Εγνατίας Οδού Α.Ε.’, καλύπτοντας σε σημαντικό βαθμό και το κενό που υπάρχει σε στοιχεία σχετικά με τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας στο βασικό οδικό δίκτυο στη Βόρεια Ελλάδα, το οποίο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών εξυπηρετώντας άμεσα (ως άξονες εισόδου-εξόδου) τις διασυνοριακές μετακινήσεις ανθρώπων και αγαθών», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Η εγκατάσταση έγινε στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος δράσης του «Παρατηρητηρίου» της «Εγνατίας Οδού» από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας», ΕΣΠΑ (2007-2014).
Σύμφωνα με τις μετρήσεις ο μεγαλύτερος κυκλοφοριακός φόρτος εμφανίζεται στο τμήμα από τον κόμβο Ευκαρπίας μέχρι τον κόμβο Λαγκαδά, που λειτουργεί ως εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία (ΜΗΚ) τον Ιούλιο έφτασε στα 65.076 οχήματα, τον Αύγουστο στα 63.317 οχήματα, ενώ η μικρότερη ΜΗΚ καταγράφηκε το Φεβρουάριο (41.064).

Η μέση ημερήσια κυκλοφορία

Η κυκλοφορία επί της Εγνατίας είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με αυτήν στο παράπλευρο δίκτυο, γεγονός που φανερώνει ότι οι οδηγοί επιλέγουν ως επί το πλείστον τον αυτοκινητόδρομο για τις μετακινήσεις τους. Για παράδειγμα στο τμήμα από τον κόμβο της Γαληψού μέχρι τον κόμβο της Μουσθένης Καβάλας, όπου λειτουργούν διόδια, η μέση ημερήσια κυκλοφορία τον Ιούλιο διαμορφώθηκε στα 10.190 οχήματα. Αντίστοιχα στην εθνική Θεσσαλονίκης – Καβάλας, στην παραλιακή χάραξη, από το ύψος του Στρυμόνα μέχρι το ύψος της Κάριανης Καβάλας, η μέση ημερήσια κυκλοφορία τον ίδιο μήνα ήταν 4.694 οχήματα και τον Αύγουστο 4.981, δηλαδή μικρότερη από το 50% της κυκλοφορίας που είχε η Εγνατία οδός.

Στα οδικά τμήματα της Κεντρικής Μακεδονίας που μετρήθηκαν η μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων τον Αύγουστο έχει καταγραφεί ως εξής: εθνική οδός (ε.ο.) Θεσσαλονίκης – Έδεσσας 18.042 οχήματα, ΠΑΘΕ στο τμήμα κόμβος Αξιού – κόμβος Γέφυρας 6.500 οχήματα, στην ΠΑΘΕ στο τμήμα από τον κόμβο της Γέφυρας μέχρι τον κόμβο Πολυκάστρου 13.465 οχήματα, στην Εγνατία οδό από τον κόμβο Καλοχωρίου μέχρι τον κόμβο της Ιωνίας 25.892 οχήματα, στην Εγνατία οδό από τον κόμβο Ευκαρπίας μέχρι τον κόμβο Λαγκαδά 63.317, στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας, στο τμήμα από τον κόμβο Λαγκαδά μέχρι τον κόμβο Κιλκίς, 14.283 οχήματα, στον ίδιο κάθετο άξονα στο τμήμα από τον κόμβο Πετριτσίου μέχρι τον κόμβο Ρούπελ 9.043 οχήματα, στην εθνική Θεσσαλονίκης – Καβάλας, στο τμήμα Άγιος Βασίλειος – Βασιλούδι 7.634 οχήματα, στον ίδιο δρόμο από τη Ρεντίνα μέχρι τον κόμβο Σταυρού 9.344 οχήματα.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες περιφέρειες, στην Ήπειρο ο μεγαλύτερος κυκλοφοριακός φόρτος καταγράφεται στην εθνική Ιωαννίνων – Κοζάνης, στο τμήμα Ελεούσα-Καρυές (ΜΗΚ τον Αύγουστο 11.383 οχήματα). Στη Δυτική Μακεδονία η μεγαλύτερη μέση ημερήσια κυκλοφορία (12.806 οχήματα) τον Αύγουστο καταγράφηκε στο τμήμα από τον κόμβο της Σιάτιστας μέχρι τον κόμβο Καλαμιάς, στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη στο τμήμα από τον κόμβο Άσπρων Χωμάτων μέχρι τον κόμβο Χρυσούπολης (13.190 οχήματα).

«Το δίκτυο των σταθμών μέτρησης κυκλοφορίας τροφοδοτεί το στρατηγικό κυκλοφοριακό μοντέλο που έχει αναπτύξει η ‘Εγνατία Οδός Α.Ε.’ με περισσότερα και πληρέστερα στοιχεία μετρήσεων και έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της αξιοπιστίας του και την παραγωγή εγκυρότερων αναλύσεων και προβλέψεων, προκειμένου να αξιοποιηθούν για το σχεδιασμό-μελέτη νέων έργων, καθώς και γενικότερα για το σχεδιασμό μεταφορών και χωρικής ανάπτυξης σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο», υποστηρίζει η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», προσθέτοντας ότι «στην παρούσα φάση η ‘Εγνατία Οδός Α.Ε.’ βρίσκεται στη διαδικασία ανάπτυξης μιας ενιαίας βάσης αποθήκευσης και επεξεργασίας των δεδομένων που συλλέγονται από τους μετρητές κυκλοφορίας. Με την ολοκλήρωση της βάσης θα υπάρχει και η δυνατότητα παραγωγής τυποποιημένων αναφορών με τα βασικά αποτελέσματα των μετρήσεων (κυκλοφοριακοί φόρτοι και ταχύτητες διερχόμενων οχημάτων ανά ώρα/ημέρα/μήνα, ανά κατηγορία οχήματος κ.λπ.)».

makthes.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here