Τι καταργεί και τι ζητά το υπουργείο Yγείας με σχετικό έγγραφο προς ΕΟΔΥ και Πολιτική Προστασία – Ποιο είναι το νέο πρωτόκολλο διαχείρισης – Τι γίνεται όταν ο τουρίστας αρνείται τη μεταφορά σε «καταλύματα απομόνωσης»

Μόλις την περασμένη Τετάρτη οι εμπλεκόμενοι φορείς για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 έλαβαν πληροφορίες και κατευθύνσεις από το υπουργείο Yγείας, που αφορούν στη διαδικασία μεταφοράς επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε χώρους φιλοξενίας ή καλύτερα σε «καταλύματα απομόνωσης», όπως αναγράφεται στο σχετικό έγγραφο, με τη διαβάθμιση “εξαιρετικά επείγον” το οποιο αποκαλύπτει το makthes.gr και υπογράφει ο υφυπουργός υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης. 

Tη νέα οδηγία πήραν στα χέρια τους οι διοικητές των ΥΠΕ (Υγειονομικών Περιφερειών) ο ΕΟΔΥ, η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας και τα Μικροβιολογικά Εργαστήρια την ώρα που τα κρούσματα σε βαλκανικές χώρες αυξάνονται όπως και οι φόβοι στο εσωτερικό της χώρας για εισαγόμενα λόγω τουριστικής περιόδου.

eggrafo-krousmata-ypourgeio-ygeias.jpg


Ποιος ενημερώνει… ποιον

Σε περίπτωση θετικού́ αποτελέσματος το εργαστήριο πχ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ενημερώνει άμεσα την Γενική́ Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Στη συνέχεια η Γενική́ Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ενημερώνει τον ασθενή́ σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δηλώσει στο PASSENGER LOCATOR FORM (PLF), επίσης τον γιατρό του ξενοδοχείου ή τον συμβεβλημένο γιατρό́ του τουριστικού́ καταλύματος, όταν πρόκειται για μικρότερες μονάδες καθώς και την πλησιέστερη Υγειονομική́ Μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας). Τέλος ενημερώνεται και το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ (τηλέφωνα 213 214 3253, 213 214 3172, 210 77 14 470) που αναλαμβάνει και τη μεταφορά του κρούσματος. «Ο γιατρός της ξενοδοχειακής μονάδας ή ο συμβεβλημένος γιατρός του τουριστικού καταλύματος ή Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ ενημερώνουν το ΕΚΑΒ για τη μεταφορά του ασθενή —τουρίστα από το τουριστικό του κατάλυμα στο χώρο φιλοξενίας. Στις περιπτώσεις που ο ασθενής – τουρίστας αρνείται τη μεταφορά του, ή δεν βρίσκεται στο χώρο (τουριστικό κατάλυμα) το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο του ΕΚΑΒ ειδοποιεί την Πολιτική Προστασία ώστε να εφαρμόσει το αντίστοιχο Πρωτόκολλο Διαχείρισης» αναγράφεται χαρακτηριστικά.

«Σε περίπτωση όπου ο τουρίστας προσέρχεται αυτοβούλως σε υγειονομική μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο, Κέντρο Υγείας ή Περιφερειακό Ιατρείο) εκτιμάται από τον Ιατρό της μονάδας με βάση τα υφιστάμενα υγειονομικά πρωτόκολλα και εφόσον κριθεί αναγκαίο υποβάλλεται σε λήψη δείγματος για COVID-19, ακολουθείται η διαδικασία του ύποπτου κρούσματος και ενημερώνεται η Πολιτική Προστασία και το ΕΚΑΒ. Στο σχετικό έγγραφο που αποκαλύπτει το. makthes.gr επισημαίνεται ότι «την ευθύνη παρακολούθησης της πορείας του ασθενούς την έχει η πλησιέστερη Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ -Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας- στο Χώρο Φιλοξενίας (κατάλυμα απομόνωσης)». Το έγγραφο υπενθυμίζει ότι «η λήψη δείγματος πραγματοποιείται στις πύλες εισόδου της χώρας, από κλιμάκια του ΕΟΔΥ και της Πολιτικής Προστασίας, από τον ιατρό του ξενοδοχείου, από τον ιδιώτη ιατρό που θα κληθεί από το τουριστικό κατάλυμα για το σκοπό αυτό, από το ιατρικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας, του Περιφερειακού Ιατρείου ή του Νοσοκομείου από τα κλιμάκια των ΚΟΜΥ του ΕΟΔΥ»

Η καταγραφή ΜΟΝΟ στο Μητρώο Ασθενών COVID-19

Η παραπομπή για εργαστηριακό έλεγχο (δήλωση δείγματος) καταχωρείται υποχρεωτικά από όλους τους στο Μητρώο Ασθενών COVID-19. Τα Εργαστήρια που διενεργούν τους ελέγχους οφείλουν να καταχωρούν τα αποτελέσματα στο Μητρώο COVID-19 και μόνο. «Κάθε άλλος τρόπος καταγραφής αποτελέσματος καταργείται. Για το σκοπό αυτό όλα τα εργαστήρια πρέπει άμεσα να ελέγξουν την πρόσβασή τους στο Μητρώο Ασθενών COVID-19. Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος τα Εργαστήρια όπως επικοινωνούν άμεσα με την γραμμή βοήθειας της ΗΔΙΚΑ 11131 (Help Desk) και στο email hd@idika.gr» καταλήγει η οδηγία του υπουργείου υγείας.

Μελ. Καρ., makthes.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here