Μεγάλο «κόστος» φαίνεται πως είχαν τα σκάνδαλα που ξέσπασαν μέσα στη χρονιά για το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Facebook με όλο και περισσότερους χρήστες να διαγράφονται από την περίφημη εφαρμογή.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Pew, η οποία έγινε σε δείγμα περίπου 3.400 χρηστών του κοινωνικού δικτύου στις ΗΠΑ από τις 29 Μαίου έως τις 11 Ιουνίου-  μετά δηλαδή από την είδηση ότι η Cambridge Analytica είχε χρησιμοποιήσει τα προσπωπικά δεδομένα περίπου 87 εκατ χρηστών του Facebook χωρίς την συνέναισή τους – το 44% των χρηστών ηλικίας από μεταξύ 18 και 29 ετών έχουν διαγράψει την εφαρμογή από το τηλέφωνό τους. Ωστόσο μερικοί εξ αυτών δεν αποκλείεται να την εγκαταστήσουν ξανά στο μέλλον.

Ανεξαρτήτως ηλικίας τώρα, από το δείγμα των 3.413 χρηστών, το 26% των ερωτηθέντωνανέφερε ότι έχει διαγράψει μια για πάντα την εφαρμογή ενώ το 42% δήλωσε πως «κάνει ένα διάλειμμα» που θα διαρκέσει αρκετές εβδομάδες ή και περισσότερο. Το 54% των ερωτηθέντων έχει προσαρμόσει τις ρυθμίσεις απορρήτου. Να σημειωθεί ότι οι πλατφόρμα άλλαξε την πολιτική απορρήτου της τον Μάιο μετά το σάλο που προκλήθηκε.

«Τους τελευταίους μήνες έχουμε κάνει τις πολιτικές μας πιο σαφείς και τις ρυθμίσεις μας για την προστασία της προσωπικής ζωής έχουν πολύ πιο εύκολη πρόσβαση αλλά και καλύτερα εργαλεία για να κατεβαίνουν ή να διαγράφονται πληροφορίες. » δήλωσε εκπρόσωπος του Facebook. «Ταυτόχρονα διοργανώνουμε εκπαιδευτικές εκστρατείες στο Facebook για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να καταλάβουν με ποιο τρόπο θα διαχειρίζονται καλύτερα τις πληροφορίες τους στο Facebook» συμπλήρωσε.

Όπως φαίνεται η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει ένα εργαλείο ονόματι Clear History το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν ποιες ιστοσελίδες κι εφαρμογές κρατούν μέσω του Κοινωνικού δικτύου τα στοιχεία τους και να μπορούν να απενεργοποιήσουν την συλλογή δεδομένων όταν δεν την επιθυμούν».

Ωστόσο οι ειδήσεις δεν είναι και τόσο κακές όσο ακούγονται αφού αφορούν στην βασική εφαρμογή του κοινωνικού δικτύου κι όχι τις εφαρμογές ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων WhatsApp και Messenger ούτε φυσικά και το Instagram τα οποία ανήκουν στην Facebook και είναι αρκετά δημοφιλή και κατ’ επέκταση έχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους. Επιπλέον, δεν μετρά τους χρήστες του Facebook εκτός των ΗΠΑ όπου η ανάπτυξη συνεχίστηκε.

Όπως και να έχει, η έρευνα αποδεικνύει ότι πολλοί χρήστες δίνουν σημασία στη πολιτική λειτουργίας της εταιρείας και ανταποκρίνονται αρνητικά σε τέτοιου είδους σκάνδαλα.

Να υπενθυμίσουμε ότι η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει διάφορα σκάνδαλα μέσα στο χρόνο τα οποία κάνουν λόγο για κατάχρηση των δεδομένων των χρηστών της και της δύναμης που έχει αποκτήσει μέσα στα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης και μιας έκθεσης του FBI που αναφέρει ότι Ρώσοι χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα για να διαδώσουν ψευδείς ειδήσεις κατά την προεκλογική περίοδο του 2016.

Πηγή: insider.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here