Το Κέντρο Αλληλεγγύης του SolidarityNow στη Θεσσαλονίκη συνεχίζει να στηρίζει Έλληνες, πρόσφυγες και μετανάστες

Της Φανής Σοβιτσλή

Δωρεάν υπηρεσίες, με άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο στις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, Έλληνες, πρόσφυγες και μετανάστες, παρέχει το Κέντρο Αλληλεγγύης της Κοινωνικής Οργάνωσης SolidarityNow.

Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιούργησε η υγειονομική κρίση, οι εργαζόμενοι του Κέντρου κατά τη διάρκεια της καραντίνας αναπροσάρμοσαν τις δράσεις τους, παρέχοντας εξ αποστάσεως, τηλεφωνικά ή διαδικτυακά υποστήριξη στους ευάλωτους συνανθρώπους μας.

Σήμερα, οι ομάδες έχουν επιστρέψει κανονικά στις θέσεις τους και εξυπηρετούν με ραντεβού -τηρώντας τις απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις- τους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της οργάνωσης από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι και τον Ιούνιο, τουλάχιστον 954 άνθρωποι (μοναδικοί ωφελούμενοι) από διάφορες χώρες (Ελλάδα, Σενεγάλη, Ιράν, Αφγανιστάν, Συρία, Αλβανία, Νιγηρία, κ.τ.λ.) αναζήτησαν υποστήριξη και έλαβαν βοήθεια από το Κέντρο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, απευθύνθηκαν στην Κοινωνική, Λογιστική, Νομική και Ψυχολογική Υπηρεσία, όπως και στην υπηρεσία Απασχολησιμότητας.

Τι ζήτησαν οι ωφελούμενοι

Βασικά αιτήματα που έθεσαν στο Κέντρο Αλληλεγγύης του SolidarityNow οι πολίτες, ήταν η ψυχοκοινωνική στήριξη και η διαχείριση των ευρύτερων νέων συνθηκών και αλλαγών (αποφάσεις κ.τ.λ.), υποστήριξη και παροχή συμβουλευτικής για θέματα κρατικών επιδομάτων, λογιστικά ζητήματα, αναζήτηση ευκαιριών απασχόλησης και εκπαίδευσης καθώς και υποστήριξη σε νομικά θέματα.

Όπως τόνισαν στη «ΜτΚ» εκπρόσωποι του Κέντρου στη Θεσσαλονίκη, λόγω των νέων δεδομένων και της αναπροσαρμογής των υπηρεσιών συστάθηκαν νέες δράσεις. Χαρακτηριστικά ανέφεραν τα ομαδικά εργαστήρια ενδυνάμωσης δεξιοτήτων, εργαστήρια δημιουργικής γραφής για παιδιά ρομά και ενήλικες, τη νέα υπηρεσία ψυχολογικής υποστήριξης για άτομα που πλήττονται περισσότερο από τον κορονοϊό και βιώνουν την απομόνωση, όπως και την εξ αποστάσεως υποστήριξη σε κοινωνικά θέματα (αιτήσεις έκτακτων επιδομάτων, εγγραφές σε σχολεία, δικτύωση με ιατρικές υπηρεσίες και διευκόλυνση στη χορήγηση φαρμακευτικών αγωγών).

«Όλο το διάστημα μετά την καραντίνα έχει παρατηρηθεί αύξηση των ανθρώπων που αναζητούν υποστήριξη από τις υπηρεσίες του κέντρου. Οι ομάδες μας προσπαθούν με κάθε τρόπο -σεβόμενοι τις συνθήκες υγιεινής- να απαντήσουν στις ανάγκες του πληθυσμού. «Ο COVID-19 είναι ακόμα εδώ, και θα παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο για την αντιμετώπισή του. Μέχρι τότε οι ανάγκες των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού θα αυξάνονται. Χρέος μας είναι να είμαστε δίπλα τους και να τους δώσουμε όλα εκείνα τα εργαλεία που χρειάζονται για να νιώσουν ασφαλείς, δυνατοί και ισάξια μέλη της κοινωνίας», υπογράμμισε η Στεφανία Αθανασίου υπεύθυνη του Κέντρου Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης.

800 άνθρωποι υποστηρίχθηκαν από τη Λογιστική Υπηρεσία

Το Κέντρο Αλληλεγγύης Αθήνας του SolidarityNow, μέσω της Λογιστικής Υπηρεσίας του -μία από τις πολλές υπηρεσίες που παρέχει-, από τις αρχές του 2020 μέχρι σήμερα, βοήθησε και στήριξε έμπρακτα περισσότερους από 800 συμπολίτες μας να διεκδικήσουν ουσιαστικά, μία καλύτερη ποιότητα ζωής.

Το Κέντρο Αλληλεγγύης του SolidarityNow στην πρωτεύουσα ανταποκρίνεται, μέσω των δωρεάν υπηρεσιών του, σε κάθε κοινωνική ανάγκη με άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι του εν λόγω Κέντρου για μία σημαντική μερίδα πολιτών, -Ελλήνων και μη-, η υποβολή φορολογικής δήλωσης αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβουν επιδόματα, νομιμοποιητικούς αριθμούς και δικαιολογητικά, καθώς και άλλες κοινωνικές παροχές που συχνά αποτελούν για εκείνους τα μοναδικά εισοδήματα και τη μόνη δυνατότητά τους να μην είναι αφανείς πολίτες, αλλά να διεκδικούν ισότιμα τα δικαιώματά τους.

Έτσι, η Συμβουλευτική και Λογιστική υπηρεσία που λειτουργεί στο Κέντρο Αλληλεγγύης της Αθήνας από τον Απρίλιο του 2018, κάλυψε τις ανάγκες πολλών συνανθρώπων μας χωρίς κανένα κόστος, παρέχοντας:

* Συμβουλευτική για τη λήψη επιδομάτων και άλλων κοινωνικών παροχών, ρυθμίσεις οφειλών και

* Λογιστική και φοροτεχνική υποστήριξη φυσικών προσώπων.

Ειδικότερα, από την αρχή του 2020 μέχρι και τα τέλη Ιουνίου (α’ εξάμηνο), έχουν ωφεληθεί της Συμβουλευτικής & Λογιστικής Υπηρεσίας 800 άνθρωποι, με 1 στους 5 να είναι Ελληνόφωνοι, 1 στους 4 Φαρσόφωνοι και 1 στους 3 Αραβόφωνοι.

Στο πλαίσιο λειτουργίας της υπηρεσίας και του εξειδικευμένου προσωπικού της προσφέρονται μεταξύ άλλων: έκδοση και ανανέωση κάρτας ανεργίας, ανανέωση δωρεάν κάρτας για ΑμεΑ και άπορους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έκδοση ΑΦΜ, ρυθμίσεις οφειλών στην εφορία, αίτημα για κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος, αίτηση και ενεργοποίηση κλειδάριθμου, δηλώσεις για ακατάσχετο λογαριασμό, επιβολή αιτήσεων για επιδόματα.

Υπενθυμίζεται ότι το Κέντρο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε και λειτουργεί με τη χρηματοδοτική υποστήριξη του Open Society Foundation (OSF/OSIFE).

Το SolidarityNow ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 2013 με στόχο να βοηθήσει τους πληθυσμούς που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Από το 2013 μέχρι σήμερα η οργάνωση πέτυχε να στηρίξει και να βοηθήσει μέσα από τις δράσεις και τα προγράμματά της, περισσότερους από 320.000 ευάλωτους ανθρώπους. Περισσότεροι από 97.000 άνθρωποι -Έλληνες, πρόσφυγες, μετανάστες- ωφελήθηκαν από τις υπηρεσίες του στα Κέντρα Αλληλεγγύης μας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η οργάνωση προσέφερε στέγη και υποστήριξη σε περισσότερους από 10.200 πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο.

*Δημοσιεύθηκε στη “ΜτΚ” στις 2 Αυγούστου 2020, makthes.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here