Απενεργοποιήθηκε η ιστοσελίδα του Συνεδρίου που θα διεξαγόταν 2-4 Ιουλίου στα Ιωάννινα – To χρονικό των αντιδράσεων στα social media και οι απαντήσεις των διοργανωτών – Το σποτ παρουσιάζει την ωμή αλήθεια, λέει γνωστός γυναικολόγος που θα μιλούσε στο συνέδριο

Σε αναβολή του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Γονιμότητας αναγκάστηκαν να προχωρήσουν οι διοργανωτές του, ύστερα από τη γενικευμένη, θυελλώδη κατακραυγή την οποίαν προκάλεσε το διαφημιστικό σποτ. Ήδη έχει απενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του Συνεδρίου, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί από τις 2-4 Ιουλίου στα Ιωάννινα.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωση η ακύρωση αποφασίστηκε ομόφωνα «λόγω της αρνητικής αντίδρασης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ένα τηλεοπτικό κοινωνικό σποτ, του οποίου το μήνυμα παρερμηνεύθηκε».

Σύμφωνα με τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής το σποτ
 «παρουσίαζε την απαράδεκτη πίεση που δέχεται η σύγχρονη γυναίκα, ενώ αποσκοπούσε στην αντιμετώπιση των προβλημάτων γονιμότητας λόγω της αύξησης της ηλικίας με την ενημέρωση του πληθυσμού για τις δυνατότητες που παρέχει σήμερα η επιστήμη, προσφέροντας στη γυναίκα την πλήρη αυτονόμηση και απελευθέρωση της από λανθασμένα στερεότυπα».

Η ανακοίνωση ακύρωσης

Αφ’ ότου η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κυρία Κατερίνα Σακελλαροπούλου, απέσυρε την υποστήριξή της στο Συνέδριο, σχεδόν όλοι οι επίσημοι συμμετέχοντες αποκήρυξαν δημοσίως το χαρακτήρα και το περιεχόμενο του σποτ και διαχώρισαν τη θέση τους. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, δεν είχε πλέον νόημα η διοργάνωση του Συνεδρίου.

Παρόλ’ αυτά, σε ανάρτηση τους στα social media οι διοργανωτές τονίζουν πως σκοπός δεν ήταν να προσβάλουν τις γυναίκες ούτε να ενισχύσουν στερεοτυπικά πρότυπα, αλλά να ενημερώσουν όσες θέλουν να τεκνοποιήσουν ότι μετά από κάποια ηλικία μειώνεται η ικανότητα αυτή.

Την Κυριακή, ένας εκ των κεντρικών ομιλητών, ο γνωστός γυναικολόγος, Κώστας Πάντος, υποστήριξε σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN πως το διαφημιστικό σποτ είναι μεν σκληρό, ωστόσο παρουσιάζει την ωμή αλήθεια. Τονίζοντας πως «το βίντεο δεν λέει ‘κάνε παιδιά’, αλλά ‘ενημερώσου’». Όπως είπε ο κ. Πάντος, σκοπός της διαφήμισης δεν είναι να πείσει τις γυναίκες να κάνουν παιδιά ούτε να τις εκβιάσει. Και περαιτέρω αναφέρθηκε στην ορμόνη της γονιμότητας, η οποία μειώνεται με την πάροδο της ηλικίας.

Ο ιθύνων νους του σποτ, η δημοσιογράφος και αρχισυντάκτρια της πρωινής εκπομπής «Πάμε Δανάη», Κία Παπαδοπούλου, σε ανάρτηση της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόνισε πως «αυτό το κείμενο έχει τη δική μου υπογραφή και καταθέτει ένα κομμάτι από την ψυχή μου. Γράφω όλα όσα έχω βιώσει στο πετσί μου επειδή έκανα το έγκλημα να είμαι 10 χρόνια παντρεμένη χωρίς να έχω κάνει παιδιά».

Ως χαρακτηριστική απάντηση στη θέση της κας Παπαδοπούλου, θα μπορούσε να αναφερθεί απλώς το σχόλιο της Ναταλίας Γερμανού, η οποία έγραψε στο twitter «Α δεν θα πάω σήμερα εκπομπή. Θα κάτσω να σκεφτώ πολύ σοβαρά ‘τι έκανα λάθος’ γιατί ‘πέρασαν τα χρόνια και δούλευα’ και ‘δεν βοήθησα την υπογεννητικότητα’. Άσχετοι άνθρωποι οργανώνουν συνέδρια για σοβαρά θέματα με λάθος τρόπο».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here